وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » راه‌اندازی نخستین کلینیک رایگان تست مواد مخدر در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/05/02 - 8:32

راه‌اندازی نخستین کلینیک رایگان تست مواد مخدر در استرالیا

صدای استرالیا - نخستین کلینیک تست مواد مخدر و قرص استرالیا به صورت سایت ثابت در کانبرا، پایتخت استرالیا راه‌اندازی شد.


صدای استرالیا – نخستین کلینیک تست مواد مخدر و قرص استرالیا به صورت سایت ثابت در کانبرا، پایتخت استرالیا راه‌اندازی شد.

این کلینک با نام CanTEST Health and Drug Checking Service خدمات آزمایش رایگان و محرمانه مواد مخدر و مشاوره پرستاری را در زمینه‌های سلامت عمومی، جنسی و روانی ارائه می‌کند.

مصرف کنندگان مواد مخدر می‌توانند با مراجعه به این کلینیک ماده مخدر مصرفی خود را آزمایش کنند و به آنها در زمینه مواد کشنده موجود در مواد مخدر اطلاع‌رسانی شده و مشاوره‌هایی در زمینه انتخاب بهتر ماده مخدر داده می‌شود.

راشل استفن اسمیت، وزیر بهداشت قلمرو پایتختی استرالیا گفت: این برنامه به مصرف‌کنندگان احتمالی مواد مخدر کمک می‌کند تا مواد غیرقانونی خطرناک را بشناسند و از مصرف آنها خودداری کنند.

وی تصریح کرد: می‌دانیم که ایمن‌ترین گزینه، مصرف نکردن مواد مخدر است و همیشه عدم مصرف مواد مخدر را به جامعه توصیه می‌کنیم. با این حال می‌دانیم که برخی افراد استفاده از مواد مخدر را انتخاب می‌کنند و به همین دلیل نیاز به راهکارهایی داریم تا آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر را کاهش دهیم.

وی افزود: هدف این سرویس رایگان کاهش مضرات ناشی از مصرف مواد مخدر است و پیشرفت آن را در طول دوره آزمایشی زیر نظر خواهیم داشت.

در این کلینیک، فرآیند آنالیز شیمیایی مواد مخدر تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و از مصرف‌کنندگان خواسته می‌شود تا متنی را امضا کنند که براساس آن از محتوای این مواد مطلع شده‌اند.

این کلینیک که در City Community Health Centre در خیابان مور ۱ قرار دارد، مواد مخدر را مصادره نمی‌کند اما توصیه‌ها و راهنمایی‌هایی را درباره مواد مخدر خطرناک ارائه می‌کند.

منبع: اسکای نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه