وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » راجر فدرر برای نخستین بار رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا را از دست می‌دهد

تاریخ انتشار : 1399/10/09 - 6:14

راجر فدرر برای نخستین بار رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا را از دست می‌دهد

صدای استرالیا - راجر فدرر، تنیسور سرشناس سوئيسی برای نخستین بار در طول دوران حرفه‌ای خود در رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا شرکت نمی‌کند.


صدای استرالیا – راجر فدرر، تنیسور سرشناس سوئیسی برای نخستین بار در طول دوران حرفه‌ای خود در رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا شرکت نمی‌کند.

قهرمان بیست گرند اسلم تنیس جهان که اوایل سال جاری میلادی در همین تورنمنت دچار مصدومیت شد تاکنون دو عمل جراحی روی زانوی خود انجام داده اما هنوز موفق به بازگشت به میادین نشده است.

تونی گودسیک، مدیر برنامه این قهرمان ۳۹ ساله اعلام کرد بهبودی مصدومیت زانوی راجر در ماه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته اما او بعد از مشورت با تیم پزشکی و آمادگی جسمانی، این تصمیم گرفته شد که فرآیند بازگشت به میدان طولانی‌تر شود و راجر بعد از رقابت‌های اوپن ملبورن دوباره در رقابت‌های بین‌المللی حضور یابد.

راجر فدرر از سال ۲۰۰۰ که نخستین تجربه حضور در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا را داشته، هرگز در این تورنمنت غایب نبوده است. او تاکنون ۶ بار هم عنوان قهرمانی این مسابقات را به خود اختصاص داده است.

برگزار کنندگان تنیس آزاد ملبورن ابراز امیدواری کرده‌اند که در مسابقات سال ۲۰۲۲ شاهد بازگشت دوباره این قهرمان سوئیسی در ملبورن باشند.

کریگ تیلی، رئیس مسابقات تنیس اوپن استرالیا در این خصوص اعلام کرد: «ما در این مسابقات راجر فدرر را نخواهیم داشت و این بسیار ناامیدکننده است که او در سال ۲۰۲۱ در ملبورن حضور نخواهد داشت. در عین حال ما برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم و مشتاقانه منتظر دیدن او در ملبورن برای مسابقات سال ۲۰۲۲ خواهیم بود.»

راجر فدرر پیش از همه‌گیری سراسری ویروس کرونا، در آخرین رقابت خود در نیمه‌نهایی اوپن استرالیا مقابل نواک جوکوویچ صرب قرار گرفت. پس از آن تنیسور سوئیسی مشغول درمان زانوی آسیب دیده خود بوده است.

این قهرمان پرافتخار دنیای تنیس می‌خواهد پس از عبور از مصدومیت طولانی‌مدت خود، با حضور در رقابت‌های المپیک توکیو، مدال طلا در بخش تک نفره تنیس المپیک را نیز به کارنامه خود بیفزاید.

منبع: یورونیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه