وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » دی‌کاپریو به کمپین حفظ طوطی سوئیفت استرالیایی پیوست

تاریخ انتشار : 1402/11/21 - 1:29

دی‌کاپریو به کمپین حفظ طوطی سوئیفت استرالیایی پیوست

صدای استرالیا - لئوناردو دی کاپریو هم به کارزار نجات طوطی «سوئیفت» که در معرض خطر انقراض قرار دارد، پیوست. 


صدای استرالیا – لئوناردو دی کاپریو هم به کارزار نجات طوطی «سوئیفت» که در معرض خطر انقراض قرار دارد، پیوست. 

دی کاپریو در پستی در صفحه‌ اینستاگرام خود که ۶۲ میلیون دنبال کننده دارد، به لزوم محافظت از این گونه جانوری پرداخته و عنوان کرد که تنها ۷۵۰ پرنده از این نوع در تاسمانی باقی مانده است.

دی کاپریو، برنده جایزه اسکار اخیرا از تصمیم دیوان عالی برای تعلیق جنگل‌زدایی در جنوب هوبارت که گفته می‌شود خانه این طوطی نادر است، استقبال کرد.

دی کاپریو نوشت: دولت استرالیا قول داده است که از انقراض جدید جلوگیری کند. تنها راه برای محافظت از این طوطی و صدها مورد از گونه‌های جنگلی مورد تهدید استرالیا این است که از جنگل‌زدایی در این کشور و منطقه تاسمانی جلوگیری شود.

باب براون، رئیس محیط زیست و رهبر سابق سبزها از دی کاپریو دعوت کرده تا برای دیدن جنگل‌ها و حیات وحش تاسمانی به استرالیا بیاید.

وی گفت: ما از دیدن تأیید کامل لئوناردو از کمپین ما برای پایان دادن به ورود به جنگل‌های بومی و نجات طوطی‌های سوئیفت در معرض خطر، خوشحالیم.

بنیاد دکتر براون قانونی بودن ورود به اکوسیستم طبیعی در جنگل‌های دره هوون را به چالش می‌کشد اما هنوز تاریخی برای جلسه رسیدگی تعیین نشده است.

طوطی‌های Swift در ماه‌های گرم در تاسمانی پرورش می‌یابند و در زمستان از راه «تنگه باس» به سرزمین اصلی استرالیا پرواز می‌کنند.

منبع: آسوشیتد پرس استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه