وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » دو روایت از یک اتفاق؛ در تماس تلفنی وزیر خارجه ایران و استرالیا چه گذشت؟

تاریخ انتشار : 1402/01/03 - 5:35

دو روایت از یک اتفاق؛ در تماس تلفنی وزیر خارجه ایران و استرالیا چه گذشت؟

صدای استرالیا - وزرای خارجه استرالیا و جمهوری اسلامی ایران در یک تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند، تماسی که دو روایت کاملا متفاوت از آن ارائه شده است.


صدای استرالیا – وزرای خارجه استرالیا و جمهوری اسلامی ایران در یک تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند، تماسی که دو روایت کاملا متفاوت از آن ارائه شده است.

سناتور پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا روز گذشته چهارشنبه در توئیتر خود به این تماس تلفنی پرداخته و نوشت: ماه‌ها پیش درخواست کردم با وزیر امور خارجه ایران تماس بگیرم. امروز صحبت کردیم. من مستقیماً محکومیت استرالیا را در مورد سرکوب وحشیانه اعتراضات، اعدام معترضان و سرکوب زنان و اقلیت‌ها از سوی ایران بیان کردم. استرالیا در کنار مردم ایران ایستاده است.

دو روایت از یک اتفاق؛ در تماس تلفنی وزیر خارجه ایران و استرالیا چه گذشت؟

وی تصریح کرد: من همچنین نگرانی‌های خود را در مورد دخالت خارجی بیان کردم. ما نظارت یا آزار و اذیت ایرانیان استرالیایی را تحمل نخواهیم کرد. ما از هر راهبردی که در اختیار داریم – از جمله گفتگو – در راستای حمایت از حقوق بشر، مطابق با ارزش‌ها و منافع خود استفاده می‌کنیم.

در همین حال وزارت امور خارجه ایران در اطلاعیه‌ای در خصوص این دیدار نوشت: دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و خانم پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا، در مورد مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است:

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از همتای استرالیایی و دریافت تبریک عید نوروز، بر اهمیت مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو تاکید کرد و اظهار داشت: ما برای رابطه با استرالیا اهمیت قائل هستیم. موضوعات متنوعی برای همکاری میان دو کشور در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

دکتر امیرعبداللهیان به سابقه خوب همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در گذشته اشاره و بیان داشت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به حضور یکی از سرکردگان گروهک تروریستی الاهوازیه در استرالیا اشاره و تاکید کرد: این گروهک تروریستی متهم به قتل و ترور شهروندان عادی در ایران است.

وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک عید نوروز بر تداوم گفت‌وگو و دیپلماسی میان ایران و استرالیا تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم باید مسیر دیپلماسی را همچنان برای رفع سوء تفاهمات باز نگه داریم.

خانم پنی وانگ همچنین از ادامه گفت و گوها میان ایران و غرب و همچنین همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال نمود و این همکاری را سازنده توصیف کرد.

وزرای امور خارجه ایران و استرالیا بر لزوم تداوم تماس و رایزنی با یکدیگر تاکید کردند.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه