وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اجتماعی » دولت درباره قطعی شبکه اپتوس تحقیق می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/08/18 - 10:17

دولت درباره قطعی شبکه اپتوس تحقیق می‌کند

صدای استرالیا– در پی قطع گسترده شبکه اپتوس که میلیون‌ها استرالیایی را بدون پوشش تلفن و اینترنت رها کرد، دولت […]

دولت درباره قطعی شبکه اپتوس تحقیق می‌کند

صدای استرالیا– در پی قطع گسترده شبکه اپتوس که میلیون‌ها استرالیایی را بدون پوشش تلفن و اینترنت رها کرد، دولت فدرال تحقیق در این مورد را آغاز خواهد کرد. 

روز هشتم نوامبر بیش از ۱۰ میلیون مشترک اپتوس با قطع شبکه مواجه شدند و این قطعی گسترده، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و ادارات دولتی را نیز با مشکل مواجه کرد.

میشل رولند، وزیر ارتباطات در بیانیه‌ای با اعلام اینکه دولت این موضوع را بررسی می‌کند، گفت: با توجه به اینکه هیچ شبکه‌ای ایمن نیست، دولت و صنایع باید این موضوع را جدی بگیرند.

البته برای انجام تحقیقات، جدول زمانی ارایه نشده است.

اپتوس تا کنون نتوانسته علت قطعی گسترده شبکه‌اش را توضیح دهد و تنها گفته که یک نقص فنی رخ داده است. البته وزارت امور داخلی احتمال حمله سایبری را رد کرده است.

در پی این قطعی، چهار بانک بزرگ استرالیا با مشکل اتصال مواجه شدند و شبکه ریلی مترو ملبورن نیز اوایل صبح روز هشتم نوامبر با توقف کوتاه مدت فعالیت مواجه شد.

ترور لانگ، کارشناس فناوری با انتقاد از سکوت اپتوس درباره علت قطعی شبکه گفت: آنها مشکل را برطرف کرده‌اند؛ بنابراین می‌دانند دلیل آن چه بوده است. آنها باید در این مورد توضیح بدهند چون مشتریان حق دارند در این زمینه پاسخ دریافت کنند.

وی این قطعی را یک شکست بزرگ در طراحی شبکه اپتوس عنوان کرد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه