وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » دولت استرالیا: ایران در حملات سایبری نقش داشته است

تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 2:18

دولت استرالیا: ایران در حملات سایبری نقش داشته است

صدای استرالیا - خبرگزاری رویترز در گزارشی به استناد مرکز امنیت سایبری استرالیا اعلام کرد که ایران در کنار چین و روسیه در حملات سایبری به استرالیا نقش داشته است.


صدای استرالیا – خبرگزاری رویترز در گزارشی به استناد مرکز امنیت سایبری استرالیا اعلام کرد که ایران در کنار چین و روسیه در حملات سایبری به استرالیا نقش داشته است.

براساس یک گزارش دولت استرالیا که روز جمعه منتشر شد، حملات سایبری علیه استرالیا توسط جنایتکاران و گروه‌های تحت حمایت دولت‌ها در سال مالی گذشته افزایش یافت به طوری که هر هفت دقیقه یک حمله علیه استرالیا رخ داده است.

براساس آخرین گزارش سالانه تهدیدات سایبری مرکز امنیت سایبری استرالیا، در سال مالی گذشته ۷۶ هزار گزارش جرایم سایبری دریافت شد که ۱۳ درصد بیشتر از دوره قبل از آن بود.

در حالی که بیش از نیمی از این حملات، اشخاص حقیقی را هدف کلاهبرداری و سرقت قرار دادند، این گزارش هشدار داد که مهاجمان تحت حمایت دولت‌ها، فضای سایبری را به یک میدان نبرد تبدیل کرده‌اند. این گزارش همچنین به حملاتی از سوی وزارت امنیت دولتی چین، ایران و گروه‌های مرتبط با دولت روسیه اشاره می‌کند.

در این دوره حملات متعددی علیه خدمات ضروری استرالیا خنثی شد، از جمله حمله نوامبر ۲۰۲۱ به شرکت دولتی سی‌اس انرژی که مسئول تولید یک دهم برق استرالیا است.

از مجموع حملات سایبری رخ داده در استرالیا در سال مالی گذشته، ۹۵ رویداد سایبری گزارش شد که بر زیرساخت‌های حیاتی این کشور تاثیر گذاشته است.

همچنین اخیرا اوپتوس، دومین شرکت بزرگ مخابراتی استرالیا و مدیبنک، بزرگترین بیمه سلامت استرالیا از سرقت داده‌های مشتریان خود توسط هکرها خبر دادند.

در سال مالی گذشته زیان‌های تجاری ناشی از جرایم سایبری به طور متوسط ۱۴ درصد افزایش یافت به طوری که میانگین هزینه این جرایم برای یک کسب و کار کوچک ۳۹ هزار دلار استرالیا است.

منبع: رویترز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه