وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » دوربین‌های جدید در ویکتوریا با قابلیت تشخیص موبایل هنگام رانندگی

تاریخ انتشار : 1401/10/21 - 9:55

دوربین‌های جدید در ویکتوریا با قابلیت تشخیص موبایل هنگام رانندگی

صدای استرالیا - دوربین‌های جدید کنار جاده‌ای با قابلیت دیدن داخل وسایل نقلیه و شناسایی رانندگانی که در هنگام رانندگی از موبایل استفاده می‌کنند یا کمربند ایمنی را نبسته‌اند، در اوایل سال جاری در ایالت ویکتوریا به بهره‌برداری می‌رسند.


صدای استرالیا – دوربین‌های جدید کنار جاده‌ای با قابلیت دیدن داخل وسایل نقلیه و شناسایی رانندگانی که در هنگام رانندگی از موبایل استفاده می‌کنند یا کمربند ایمنی را نبسته‌اند، در اوایل سال جاری در ایالت ویکتوریا نصب می‌شوند.

دولت ویکتوریا در ماه می سال گذشته قرارداد خرید این دوربین‌ها را با شرکت آلمانی جنوپتیک امضا کرد. فناوری این دوربین‌ها با نام OneTask MobiCam بین ۲۸ نوامبر تا ۲۸ دسامبر سال ۲۰۲۲ در جاده‌های ویکتوریا آزمایش شد تا از عملکرد صحیح دوربین‌ها قبل از نصب آنها اطمینان حاصل شود.

تصاویر با وضوح بالا از رانندگانی که در هنگام رانندگی از موبایل استفاده می‌کنند توسط پرسنل آموزش‌دیده تائید و سپس برگه تخلف و جریمه توسط پلیس ویکتوریا صادر می‌شود.

جریمه فعلی استفاده از موبایل در حین رانندگی در ویکتوریا ۵۴۵ دلار و چهار نمره منفی است. این دوربین‌ها مخفی قادر به تشخیص استفاده از موبایل در هر شرایط ترافیکی و آب و هوایی و روز و شب هستند.

دوربین‌های تشخیص موبایل پیش از این در ایالت‌های کوئینزلند و نیو ساوت ولز مورد استفاده قرار گرفته بودند.

دولت ویکتوریا امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ تعداد مرگ‌ومیرهای جاده‌ای را در این ایالت به نصف کاهش دهد و تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند. سال گذشته، ۲۴۰ نفر در جاده‌های ویکتوریا جان خود را از دست دادند که از ۲۳۳ نفر در سال ۲۰۲۱ بیشتر بود. ۲۷ درصد از افرادی که در جاده‌های ویکتوریا جان خود را از دست دادند، کمربند ایمنی را نبسته بودند.

منبع: theage


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه