وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » ده‌ها پناهجو از جزیره مانوس به آمریکا منتقل شدند

تاریخ انتشار : 1396/11/05 - 9:14

ده‌ها پناهجو از جزیره مانوس به آمریکا منتقل شدند

صدای استرالیا - بر اساس توافق دولت باراک اوباما و استرالیا که دونالد ترامپ با آن مخالف است، ۴۰ پناهجوی مرد از اردوگاه‌هایی در جزیره مانوس به آمریکا منتقل شدند.

ده‌ها پناهجو از استرالیا به آمریکا منتقل شدند

صدای استرالیا – بر اساس توافق دولت باراک اوباما و استرالیا که دونالد ترامپ با آن مخالف است، ۴۰ پناهجوی مرد از اردوگاه‌هایی در جزیره مانوس به آمریکا منتقل شدند.

«ائتلاف مقابله با پناهجویان در سیدنی» اعلام کرد: بر اساس توافقی که میان باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و دولت استرالیا حاصل شده بود، دهها مهاجر که سالهاست در اردوگاه هایی دورافتاده در جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو به سر می برند، روز گذشته به آمریکا منتقل شدند.

بر اساس اعلام این سازمان، بر اساس این توافق که دونالد ترامپ با آن مخالف است، ۴۰ مرد از بندر «مورسبی» در «پاپوآ گینه نو» به آمریکا منتقل شدند. این پناهجویان از جزیره مانوس به سمت «مانیل»، پایتخت فیلیپین منتقل شدند و قرار است از آنجا در گروه های مختلف به آمریکا فرستاده شوند. همچنین قرار است ۱۸ مرد دیگر در هفته های آتی بندر مورسبی را به مقصد آمریکا ترک کنند.

ائتلاف مقابله با پناهجویان در سیدنی همچنین اعلام کرد یک گروه ۱۳۰ نفره دیگر از این افراد هم از سوی دولت آمریکا پذیرفته شده اند و قرار است در ماه فوریه به این کشور فرستاده شوند.

استرالیا پناهجویانی را که با قایق اقدام به ورود به این کشور می کنند به اردوگاه های بازداشت در جزیره مانوس در پاپوآ گینه نو می فرستد. بیش از ۱۰۰۰ پناهجو همچنان در این اردوگاه های دورافتاده در بازداشت به سر می برند. استرالیا بارها به درخواستها مبنی بر انتقال این پناهجویان به این کشور بی توجهی کرده و به جای آن قصد دارد آنها را به یک کشور سوم مثل آمریکا بفرستد.

این در حالی است که تاکنون فقط حدود ۵۰ پناهجو به آمریکا فرستاده شده اند؛ زیرا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، وی بارها از این توافق با استرالیا انتقاد کرده و آن را یک «توافق احمقانه» خوانده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه