وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » دستگیری بیش از ۲۵۰۰ مهاجر غیرقانونی در استرالیا طی ۵ سال گذشته

تاریخ انتشار : 1397/08/22 - 7:57

دستگیری بیش از ۲۵۰۰ مهاجر غیرقانونی در استرالیا طی ۵ سال گذشته

صدای استرالیا - منابع خبری گزارش دادند که پلیس مرزی استرالیا در پنج سال اخیر بیش از دو هزار و 500 مهاجر غیرقانونی را که تلاش داشتند از طریق مرزهای آبی با قایق های کوچک قاچاقچیان وارد این کشور شوند، دستگیر کرده اند.

دستگیری بیش از 2500 مهاجر غیرقانونی در استرالیا طی 5 سال گذشته

صدای استرالیا – منابع خبری گزارش دادند که پلیس مرزی استرالیا در پنج سال اخیر بیش از دو هزار و ۵۰۰ مهاجر غیرقانونی را که تلاش داشتند از طریق مرزهای آبی با قایق های کوچک قاچاقچیان وارد این کشور شوند، دستگیر کرده اند.

وزارت کشور استرالیا گزارش داد که از سال ۲۰۱۳ که سیاست‌های سختگیرانه علیه مهاجران غیرقانونی در استرالیا به اجرا گذاشته شد، در بیش از ۷۸ عملیات قریب به دو هزار و ۵۲۵ نفر از مهاجران غیرقانونی در آب‌های استرالیا دستگیر و به مراکز بازداشتگاهی در جزایر دور افتاده اقیانوس آرام فرستاده شدند.

همچنین شبکه خبری ای بی سی نیوز استرالیا به نقل از مقام‌های اداره مهاجرت استرالیا گزارش داد که در ۱۴ ماه گذشته حدود ۳۰۰ نفر از مهاجران غیرقانونی که تلاش داشتند از طریق مرزهای آبی و با کشتی های کوچک قاچاقچیان وارد استرالیا شوند، دستگیر شده و قریب به ۱۰ فروند کشتی آنها نیز توقیف شده است.

طبق این گزارش درسال‌های اخیر همچنین ۶۰۰ نفر نیز از مهاجران غیر قانونی دیگر نیز در عملیات دیگری در آب‌های استرالیا و پیش از ورود به خشکی در این کشور دستگیر و به بازداشتگاه‌های مانوس و نائورو فرستاده شدند که عمدتا از برخی کشورهای جنوب شرق آسیا به سمت استرالیا حرکت کرده بودند.

براساس این گزارش سیاست ضد مهاجرتی استرالیا موفقیت آمیز بوده و تقریبا سبب متوقف کردن ورود بسیاری از کشتی‌های مهاجران غیرقانونی حامل صدها نفر از اندونزی، سری لانکا و مالزی به مقصد استرالیا شده است.

استرالیا پیشتر از این سه کشور خواسته بود تا جلوی قاچاق انسان از طریق آب‌های آنها به مقصد این کشور اقیانوسیه شوند.

وزارت کشور استرالیا دراین گزارش تاکید کرده که کانبرا به ویژه با اندونزی برای کاهش و یا متوقف سازی حرکت قاچاقچیان انسان به سوی آبهای استرالیا همکاری‌‌های دوجانبه را افزایش خواهد داد.

طبق گزارش رسانه‌های استرالیایی، اندونزی عضو کنوانسیون حقوق پناهندگان سازمان ملل نیست و بسیاری از مهاجران غیرقانونی از اندونزی به عنوان گذرگاهی برای عزیمت به استرالیا استفاده می‌کنند و این درحالی است که قوانین سختگیرانه و ضد مهاجرتی کانبرا آینده‌ای جز بازداشتگاه را برای این گروه از افراد فراهم نساخته و بسیاری از مهاجران غیرقانونی در این کشور در بیش از پنج سال اخیر بدون حکم دادگاه در بازداشتگاه‌های مانوس، نائورو و کریسمس نگهداری می‌شوند.

براساس گزارش رسانه‌های آسیایی، اندونزی تا پایان سال گذشته افزون بر ۱۳ هزار و ۸۰۰ مهاجر غیرقانونی را از ۴۹ کشور مختلف در خود جای داده بود که اکثر آنها در بازداشت به سرمی‌برند.

منبع: ایرنا به نقل از رسانه‌های استرالیایی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه