وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » دسترسی به اسلحه برای مجرمان استرالیایی از همیشه آسان‌تر شده است

تاریخ انتشار : 1401/06/15 - 5:36

دسترسی به اسلحه برای مجرمان استرالیایی از همیشه آسان‌تر شده است

صدای استرالیا - براساس نتایج یک مطالعه جدید خرید اسلحه غیرقانونی در استرالیا برای مجرمان می‌تواند به آسانی رفتن به سوپرمارکت باشد.


صدای استرالیا – براساس نتایج یک مطالعه جدید خرید اسلحه غیرقانونی در استرالیا برای مجرمان می‌تواند به آسانی رفتن به سوپرمارکت باشد.

هدف از این مطالعه که توسط دیوید برایت، استاد جرم‌شناسی از دانشگاه دیکین و همکارانش انجام شده، به دست آوردن تصویر بهتری از تجارت غیرقانونی سلاح در استرالیا بوده است.

برای انجام این مطالعه ۷۵ مصاحبه از زندانیان ۱۶ بازداشتگاه انجام شده است که در میان آنها قاچاقچیان مواد مخدر، اعضای باندهای تبهکار و سارقان مسلح وجود داشته‌اند.

برایت می‌گوید که اغلب افراد مصاحبه شده در این مطالعه دارای پیشینه‌ای هستند که رفتارهای مجرمانه و دسترسی به اسلحه در آن عادی بوده است.

یکی از زندانیانی که در قالب این مطالعه با او مصاحبه شده است، گفت: می‌توانم با چند تماس تلفنی و ظرف یک هفته، اسلحه و تفنگ داشته باشم.

زندانی دیگری هم گفت: اگر بخواهم احتمالا ظرف نیم ساعت می‌توانم اسلحه داشته باشم.

همچنین براساس مطالعه دانشگاه دیکین، تعداد بسیار کمی از مجرمان برای دستیابی به اسلحه از اینترنت یا “وب تاریک” استفاده کرده‌اند و در عوض ترجیح دادند برای دسترسی به اسلحه به ارتباطات شخصی اعتماد کنند.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند که ذخیره بزرگی از سلاح‌های گرم غیرقانونی برای استفاده مجرمان وجود دارد که اقدامات پلیس تنها می‌تواند سالانه بخش کوچکی از این ذخیره را کشف و ضبط کند.

براساس آخرین تخمین کمیسیون اطلاعات جنایی استرالیا (ACIC) دستکم ۲۶۰ هزار سلاح گرم غیرقانونی در استرالیا وجود دارد که در صورت استفاده از روش‌های برآورد دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل این می‌تواند به ۶۰۰ هزار نیز برسد.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه