وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » دستاورد بزرگ محققان استرالیایی در درمان سرطان پیشرفته روده

تاریخ انتشار : 1402/11/14 - 4:55

دستاورد بزرگ محققان استرالیایی در درمان سرطان پیشرفته روده

صدای استرالیا - محققان روشی را به منظور پیش‌بینی بهترین درمان برای بیماران دومین نوع سرطان مرگ‌آور در استرالیا ابداع کرده‌اند.


صدای استرالیا – محققان روشی را به منظور پیش‌بینی بهترین درمان برای بیماران دومین نوع سرطان مرگ‌آور در استرالیا ابداع کرده‌اند.

آنها با استفاده از نمونه‌ تومور بیماران سرطان پیشرفته روده، مدل‌های کوچک سه‌بعدی از اعضا (اورگانوئید) را در آزمایشگاه رشد داده‌اند که می‌توان انواع درمان را روی این مدل‌ها آزمایش کرد.

پروفسور پیتر گیبس، انکولوژیست و محقق موسسه تحقیقات پزشکی والتر و الیزا هال (WEHI) گفت: صدها مورد از این ارگانوئیدهای کوچک در حال رشد هستند و ما می‌توانیم داروهای مختلف را در دوزهای متفاوت روی آنها امتحان کنیم.

این ارگانوییدها به اندازه دانه شن هستند و با یک روبات خاص بررسی می‌شود که کدام روش درمانی تومور را موثرتر از بین می‌برد.

این روش امکان حذف حدس و گمان در تعیین درمان سرطان پیشرفته روده را از بین می‌برد. استفاده از داروی نامناسب برای سرطان پیشرفته روده می‌تواند عوارض مرگباری داشته باشد.

گیبس گفت: هر بار که به بیمار یک درمان بی‌اثر داده می‌شود، دو تا سه ماه زمان از دست می‌رود.

مطالعه‌ای که نخستین بار در جهان در نشریه Cell Reports Medicine منتشر شد، نشان می‌دهد که این فناوری می‌تواند موثرترین درمان را برای بیماران شناسایی کند و مهم‌تر از آن، با دقت ۹۰ درصدی درمان‌های ناکارآمد را مشخص می‌کند.

کارآزمایی بالینی این روش در ماه‌های آینده در چندین بیمارستان در ملبورن آغاز خواهد شد.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه