وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » دزهای تقویت‌کننده COVID-19 اکنون در دسترس هستند

تاریخ انتشار : 1400/08/26 - 4:28

دزهای تقویت‌کننده COVID-19 اکنون در دسترس هستند

صدای استرالیا - در 28 اکتبر 2021، دولت استرالیا دزهای تقویت کننده واکسیناسیون COVID-19 را برای افراد 18 سال و بالاتر اعلام کرد.


صدای استرالیا – در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، دولت استرالیا دزهای تقویت کننده واکسیناسیون COVID-19 را برای افراد ۱۸ سال و بالاتر اعلام کرد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه تقویت کننده و اینکه چه زمانی می‌توانید دز تقویت کننده خود را دریافت کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

چرا برنامه تقویت کننده وجود دارد؟

واکسن‌های COVID-19 موجود در استرالیا – واکسزوریا(AstraZeneca) ، کامیرناتی (Pfizer) و اسپایکواکس (Moderna) – در محافظت از افراد در برابر بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ بسیار کارآمد هستند. آنها همچنین تأثیر قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به COVID-19 و انتقال ویروس به دیگران دارند.

دولت استرالیا استفاده از دزهای تقویت کننده را برای افرادی آغاز کرده است که دوره دو نوبت واکسیناسیون اولیه خود را حداقل شش ماه پیش به پایان رسانده اند.

مهم است که مردم بدانند که دو دز واکسن COVID-19 محافظت بسیار خوبی را به خصوص در برابر بیماری شدید تأمین می‌کند.

دز تقویت کننده، شش ماه یا بیشتر پس از دز دوم، اطمینان می‌دهد که محافظت از دزهای اولیه حتی قوی تر و طولانی تر باشد و باید به جلوگیری از گسترش ویروس کمک کند.

برای دریافت دز تقویت کننده خود قبل از شش ماه از دوره اولیه واکسن عجله نکنید، حتی اگر قصد مسافرت به خارج از کشور دارید یا نگرانی های دیگری دارید. می‌توانید مطمئن باشید که دوره دو دز تان حداقل به مدت شش ماه از شما محافظت کامل می‌کند.

چگونه دز تقویت کننده واکسن COVID-19 خود را دریافت کنم؟

واکسن های COVID-19 برای همه در استرالیا رایگان است. این شامل دزهای تقویت کننده نیز می‌باشد.

برای دریافت دز تقویت کننده واکسن COVID-19 شما می‌توانید به پزشک، کلینیک واکسیناسیون دولتی یا داروخانه شرکت کننده مراجعه کنید.

برای گرفتن وقت برای دریافت دز تقویتی واکسن COVID-19، به australia.gov.au مراجعه کنید یا با شماره ۱۸۰۰ ۰۲۰ ۰۸۰ تماس بگیرید. برای خدمات ترجمه شفاهی، با شماره ۱۳۱ ۴۵۰ تماس بگیرید.

اگر به خاطر نمی‌آورید در چه تاریخی دز دوم خود را دریافت کرده اید، می‌توانید این جزئیات را در گواهی واکسن  COVID-19 خود بیابید. برای اطلاعات در مورد نحوه دسترسی به گواهی خود به servicesaustralia.gov.au مراجعه کنید. یا اگر دوز دوم خود را از پزشک دریافت کرده اید، می‌توانید از آنها بپرسید.

تفاوت بین دزهای تقویت کننده و دز سوم چیست؟ 

کارشناسان ایمن سازی استرالیا، گروه مشاوره فنی استرالیا در ایمن سازی(ATAGI) ، دز سوم واکسن COVID-19 را برای افراد ۱۲ ساله و بالاتر که به شدت دچار نقص ایمنی هستند، توصیه می‌کنند. افرادی که به شدت دچار نقص ایمنی هستند نسبت به بقیه افراد سطح ایمنی کمتری دارند. آنها به این دز سوم نیاز دارند تا از همان محافظتی بهره مند شوند که دیگران با دریافت دو دز خواهند داشت.

افرادی که واجد شرایط دریافت دز سوم هستند، باید آن را بین دو تا شش ماه پس از دومین دز واکسنCOVID-19 ، به عنوان بخشی از واکسن های دوره اولیه خود دریافت کنند.

سومین دز واکسن COVID-19 با دوز تقویت کننده COVID-19 متفاوت است. دزهای تقویت کننده در حال حاضر برای افرادی که به شدت دچار نقص ایمنی هستند و دوره اولیه واکسن COVID-19 را با سه دز انجام داده اند، توصیه نمی‌شود.

برای اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کنم؟

مهم است که از طریق منابع معتبر و رسمی در مورد برنامه واکسیناسیون COVID-19 مطلع بمانید.

برای اطلاعات بیشتر به زبان خودتان به health.gov.au/covid19-vaccines-languages مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با خط کمک ملی کرونا و واکسن COVID-19 به شماره ۱۸۰۰ ۰۲۰ ۰۸۰ تماس بگیرید. برای خدمات ترجمه شفاهی به شماره ۱۳۱ ۴۵۰ زنگ بزنید.

تصویب شده توسط دولت استرالیا، کنبرا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , رپورتاژ آگهی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه