وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » در پی سرقت اطلاعات؛ میلیون‌ها مشتری «لتیتود» در استرالیا و نیوزیلند خسارت دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار : 1402/01/13 - 5:12

در پی سرقت اطلاعات؛ میلیون‌ها مشتری «لتیتود» در استرالیا و نیوزیلند خسارت دریافت می‌کنند

صدای استرالیا– میلیون‌ها مشتری موسسه مالی Latitude که در پی یک حمله سایبری، اطلاعات‌شان به بیرون درز کرده، در پی […]

فرودگاه پرت استرالیا هک شد

صدای استرالیا– میلیون‌ها مشتری موسسه مالی Latitude که در پی یک حمله سایبری، اطلاعات‌شان به بیرون درز کرده، در پی یک شکایت گروهی، احتمالا مشمول دریافت خسارت می‌شوند.

این شرکت مالی اوایل این هفته فاش کرد که اطلاعات و سوابق شخصی ۱۴ میلیون مشتری استرالیایی و نیوزلندی‌اش از سوی هکرها به سرقت رفته است.

این حمله که در اوایل ماه جاری شناسایی شد، موجب لو رفتن ۷٫۹ میلیون گواهینامه رانندگی، حدود ۵۳ هزار شماره پاسپورت و ۶٫۱ میلیون داده دیگر از جمله نام، آدرس، شماره تلفن و تاریخ تولد کاربران این موسسه شده است.

اکنون، شرکت استرالیایی Hayden Stephens and Associates تحقیقاتی را آغاز کرده که می‌تواند منجر به شکایت گروهی علیه شرکت لتیتود شود.

وکلا در تحقیقات خود بررسی می‌کنند که آیا شرکت مذکور اقدامات لازم را برای محافظت از داده‌های کاربران انجام داده است یا نه.

هیدن استفنز، مدیر شرکت حقوقی بررسی کننده این پرونده، با بیان اینکه احتمالا می‌شد از درز اطلاعات جلوگیری کرد، گفت: بخش عمده تحقیقات ما دریافت پاسخ به این سؤالات است که هک چگونه این اتفاق افتاده و چه آسیبی به دنبال داشته است.

استفنز افزود: هر کسی که در نتیجه هک دچار پریشانی یا اضطراب شده یا شواهدی دارد که از داده‌هایش به روشی نامناسب استفاده شده است، می‌تواند واجد شرایط دریافت خسارت باشد.

استفنز از مشتریانی که احساس می‌کنند تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، خواست به وب‌سایت بررسی نقض داده‌های مالی Latitude  در این آدرس (https://www.latitudedatabreach.com.au/) مراجعه کنند.

در همین حال، شرکتLatitude  روز چهارشنبه گفت که بررسی‌های این شرکت منجر به کشف شواهد تازه‌ای از سرقت اطلاعات در مقیاس بزرگ شده که بر مشتریان کنونی و گذشته و متقاضیان دریافت خدمات در سراسر استرالیا و نیوزیلند تأثیر گذاشته است.

به گفته  این شرکت مالی، تیم‌های این شرکت فورا بررسی برای شناسایی کل قربانیان این هک را آغاز کرده‌اند.

این شرکت به مشتریان تعدادی از خرده فروشان مشهور از جمله JB Hi-Fi، The Good Guys، Harvey Norman  و اپل خدمات ارایه می‌کند.

منبع: ۷ نیوز

 


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه