وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » در واکنش به تهدید گوگل؛ موریسون: استرالیایی‌ها در برابر تهدیدها جا نمی‌زنند

تاریخ انتشار : 1399/11/04 - 4:46

در واکنش به تهدید گوگل؛ موریسون: استرالیایی‌ها در برابر تهدیدها جا نمی‌زنند

صدای استرالیا- اسکات موریسون در واکنش به تهدیدهای گوگل، مبنی بر مسدود کردن امکان جست‌وجو برای مردم استرالیا، گفت: استرالیایی‌ها در برابر تهدیدها جا نمی‌زنند.

اسکات موریسون: نیروهای ما در عراق می‌مانند

صدای استرالیا- اسکات موریسون در واکنش به تهدیدهای گوگل، مبنی بر مسدود کردن امکان جست‌وجو برای مردم استرالیا، گفت: استرالیایی‌ها در برابر تهدیدها جا نمی‌زنند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز جمعه پس از نشست کابینه ملی، با بیان این مطلب گفت: گوگل باید بر اساس مقررات استرالیا در این کشور فعالیت کند.

پس از طرح قانونی پیشنهادی در مجلس سنا مبنی بر الزام  شرکت‌های فناوری به پرداخت هزینه به سازمان‌های رسانه‌ای استرالیا برای بازنشر محتوا، گوگل نیز تهدید کرده که در صورت تصویب این قانون، در موتور جست‌وجوی خود، امکان جست‌وجو را برای استرالیایی‌ها غیر فعال می‌کند.

موریسون گفت: بگذارید شفاف بگویم. تعیین مقررات در مورد کارهایی که می‌توانید در استرالیا انجام دهید، در استرالیا تدوین می‌شود. این مقررات را پارلمان و دولت ما تعیین می‌کنند.

وی افزود: این روشی است که کارها در استرالیا به انجام می‌رسد. هر کس که بخواهد بر اساس این مقررات در استرالیا کار کند، به او خوشامد می‌گوییم. ولی تهدیدها روی ما کارساز نیست.

بر اساس قانون پیشنهادی که در ماه دسامبر در پارلمان استرالیا مطرح شد، فیس‌بوک و گوگل باید درباره مبلغ پرداختی بابت بازنشر محتوا، با سازمان‌های خبری استرالیا به مذاکره بپردازند.

فیس بوک و گوگل می‌گویند که این قانون عملیاتی نیست.

بررسی رگولاتورهای استرالیا نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ دلاری که بابت تبلیغات دیجیتال هزینه می‌شود، ۵۳ دلار به گوگل و ۲۸ دلار به فیس‌بوک می‌رسد و تنها ۱۹ دلار سهم سایرین است.

گردش مالی گوگل در استرالیا بیش از ۴٫۹ میلیارد دلار است که ۴٫۳ میلیارد  دلار آن از تبلیغات به دست می‌آید؛ در حالی که بسیاری از ناشران محتوا در استرالیا با دشواری در کسب درآمد مواجهند. گوگل در سال گذشته فقط ۵۹ میلیون دلار مالیات پرداخت کرده است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه