وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » درخواست پلیس استرالیا از ایرانی‌ها: آزارهای جمهوری اسلامی را گزارش کنید

تاریخ انتشار : 1401/10/01 - 9:12

درخواست پلیس استرالیا از ایرانی‌ها: آزارهای جمهوری اسلامی را گزارش کنید

صدای استرالیا– پلیس فدرال با اظهار نگرانی از افزایش نظارت‌های دولت ایران بر فعالیت‌های مردمی که بر علیه قوانین ظالمانه […]

درخواست پلیس استرالیا از ایرانی‌ها: آزارهای جمهوری اسلامی را گزارش کنید

صدای استرالیا– پلیس فدرال با اظهار نگرانی از افزایش نظارت‌های دولت ایران بر فعالیت‌های مردمی که بر علیه قوانین ظالمانه این کشور در اعتراضات شرکت می‌کنند، از ایرانیان مقیم استرالیا خواست که آزار و اذیت یا نظارت‌های مقامات دولت ایران را از طریق خط تلفن ویژه امنیت ملی گزارش دهند.

وزارت امور داخلی استرالیا فاش کرد که در ماه گذشته و با تشدید اعتراضات گسترده ضد دولتی، تقاضای ویزای استرالیا از سوی ایرانی‌ها افزایش یافته است.

مقامات این وزارتخانه و پلیس فدرال استرالیا روز چهارشنبه درباره پیامدهای حقوق بشری خشونت‌های اخیر در ایران در برابر تحقیقات کمیته روابط خارجی سنا شهادت دادند. 

کریسی بارت، دستیار رییس پلیس فدرال استرالیا در بیانیه افتتاحیه جلسه استماع کمیته تحقیقات سنا گفت که پلیس در حال اتخاذ یک «استراتژی مقابله با مداخله در جامعه» است که استرالیایی‌ها را به گزارش کردن آزار و اذیت، ارعاب یا نظارت نهادهای خارجی ترغیب می‌کند. 

بارت با بیان اینکه این طرح در مراحل ابتدایی خود است، اذعان کرد که پلیس برای اطلاع رسانی به مردم در مورد نحوه گزارش چنین فعالیت‌هایی، باید اقدامات بیشتری انجام دهد.

دیوید چیک، سرپرست دستیار اول مرکز هماهنگی مقابله با مداخلات خارجی وزارت امور داخلی، از تمامی افرادی که با آزار یا نظارت از سوی دولت ایران مواجهند، خواست که با خط تلفن سه ‌صفر یا امنیت ملی تماس بگیرند. 

به گفته او، گزارش‌های مربوط به مداخله خارجی از سوی دولت استرالیا بسیار جدی گرفته می‌شود.

چیک گفت: جاسوسی و مداخله خارجی تهدید شماره یک امنیت ملی در استرالیا در حال حاضر است.

منبع: گاردین

عکس: سعید تقیانپور Photo:Saeed Taghianpour


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه