وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » نگرانی از احتمال افزایش ۳۰ درصدی خودکشی در میان نوجوانان استرالیایی

تاریخ انتشار : 1399/06/04 - 5:00

نگرانی از احتمال افزایش ۳۰ درصدی خودکشی در میان نوجوانان استرالیایی

صدای استراليا- آمار جديد افزايش تكان‌دهنده نرخ خودكشی نوجوانان در استراليا موجی از نگرانی همگانی را ايجاد كرده است.


صدای استرالیا- آمار جدید منتشر شده درباره احتمال افزایش ناگهانی نرخ خودکشی در میان نوجوانان در مدارس استرالیا، درخواست‌ها برای آموزش اجباری کمک‌های اولیه بهداشت روان و افزایش تعداد مشاوران در مدارس را افزایش داده است.

محققان دانشگاه سیدنی پیش‌بینی کرده‌اند نرخ خودکشی میان افراد ۱۵ تا ۲۴ ساله طی پنج سال آینده ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین احتمال افزایش ۲۷ درصدی نرخ آسیب به خود توسط این گروه از جوانان نیز وجود دارد.

پروفسور پاتریک مک‌گوری مدیر اجرایی سازمان بهداشت روان جوانان Orygen می‌گوید: مواجهه با این آمار و ارقام برای افرادی که در این بخش فعالیت دارند عجیب نیست زیرا ما می‌دانیم که افراد در مرحله گذار از کودکی به بزرگسالی در اوج خطر سلامت روان قرار دارند. به گفته او ۷۵ درصد از بیماری‌های روانی پیش از ۲۵ سالگی بروز پیدا می‌کنند.

مک‌گوری معتقد است ظهور همه‌گیری کرونا فشار اضافه‌ای بر جوانان افزوده است و بسیاری از آنها اطمینانی نسبت به آینده خود ندارند. کرونا با مختل کردن تحصیلات، افزایش نرخ بیکاری جوانان و مبهم ساختن آینده، توفانی روانی را برای جوانان ایجاد کرده است.

مک‌گوری به همراه دیگر متخصصان اکنون درخواست آن را دارند تا به منظور بهبود وضعیت روانی و پشتیبانی از دانش‌آموزان در مدارس،‌ برای آنها دوره‌های آموزش کمک‌های اولیه بهداشت روان برگزار شود. در این صورت تعدادی از دانش‌آموزان منتخب باید مهارت‌های شنیدن را فرا بگیرند و به عنوان رابط متخصصان حرفه‌ای در دسترس دیگران قرار داشته باشند.

اگر در وضعیتی بحران به کمک نیاز دارید، با شماره  ۱۳۱۱۱۴ تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افسردگی با شماره تلفن ۱۳۰۰۲۲۴۶۳۶ تماس بگیرید یا با پزشک عمومی، متخصص بهداشت محلی یا شخصی معتمد صحبت کنید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه