وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » دانشمندان: بیش از ۱۵ هزار گونه عنکبوت در استرالیا وجود دارد

تاریخ انتشار : 1402/08/26 - 1:00

دانشمندان: بیش از ۱۵ هزار گونه عنکبوت در استرالیا وجود دارد

صدای استرالیا - دانشمندان بر این باورند که ممکن است بیش از 15 هزار گونه مختلف عنکبوت در استرالیا وجود داشته باشد که تنها تعداد اندکی از آنها به‌طور رسمی شناسایی و نامگذاری شده‌اند.


صدای استرالیا – دانشمندان بر این باورند که ممکن است بیش از ۱۵ هزار گونه مختلف عنکبوت در استرالیا وجود داشته باشد که تنها تعداد اندکی از آنها به‌طور رسمی شناسایی و نامگذاری شده‌اند.

یک مطالعه انجام شده جدید از سوی محققان دانشگاه کوئینزلند جنوبی، که در مجله بین‌المللی Zootaxa منتشر شده است، ۴۸ عنکبوت جدید که به شکل زمینی شکار می‌کنند را نامگذاری و توصیف کرده است. در برخی موارد از نام‌های برجسته استرالیایی‌ برای نامگذاری این عنکبوت‌ها استفاده شده است.

دکتر رابرت ریون، نویسنده اصلی این تحقیق پیش‌بینی کرده بود که تحقیقات او، که در طول سه دهه فعالیت او در شبکه موزه‌های کوئینزلند انجام شد، حداکثر ۱۵ گونه مختلف را کشف خواهد کرد؛ اما در نهایت تعداد بسیار زیادی از عنکبوت‌هایی شناسایی شدند که تاکنون کشف نشده بودند.

این در حالی است که سازمان تحقیقات علمی و صنعتی استرالیا (CSIRO) تخمین می‌زند که حدود ۱۰ هزار گونه عنکبوت در استرالیا وجود دارد و دانشگاه مرداک حدود ۴ هزار گونه از آنها را شناسایی کرده است.

ریون گفت که آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد گونه‌های عنکبوتی کشف نشده ممکن است به طور قابل توجهی بیشتر باشد.

او گفت: احتمالاً باید تعداد گونه‌ها را حداقل ۱۵ هزار مورد در نظر بگیریم. (استرالیا) کشوری غنی و شگفت‌انگیز، از نظر وسعت بسیار بزرگ و از نظر جمعیت و گونه‌هایی جانوری بسیار متنوع است.

گونه‌های شناسایی شده در این تحقیقات اخیر از خانواده Miturgidae هستند. حدود نیمی از گونه‌های شناسایی شده مربوط به استرالیای غربی هستند.

دکتر ریون گفت: گونه‌هایی که به تازگی شناسایی شده، طول بدنی تا ۱۰ میلی‌متر دارند و از دسته عنکبوت‌های شبگرد بوده و سریع حرکت می‌کنند.

وی گفت: به غیر از یکی از آنها که در تاسمانی کشف شده، دیگر گونه‌ها در مناطق غربی بسیار خشک ساکن هستند.

تعدادی از گونه‌های جدید به نام اعضای برجسته جامعه اکولوژیکی استرالیا نامگذاری شده‌اند.

منبع: شبکه خبری ای‌بی‌سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه