وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » دانشجویان خارجی در استرالیا می‌توانند دو سال بیشتر اقامت و کار کنند

تاریخ انتشار : 1401/06/14 - 7:16

دانشجویان خارجی در استرالیا می‌توانند دو سال بیشتر اقامت و کار کنند

صدای استرالیا - براساس تغییرات جدیدی که توسط وزیر آموزش استرالیا اعلام شده است، دانشجویان بین‌المللی دو سال بیشتر برای اقامت و کار در استرالیا فرصت خواهند داشت.


صدای استرالیا – براساس تغییرات جدیدی که توسط وزیر آموزش استرالیا اعلام شده است، دانشجویان بین‌المللی دو سال بیشتر برای اقامت و کار در استرالیا فرصت خواهند داشت.

این اقدام، نخستین گام در تشویق بیشتر دانشجویان بین‌المللی به سمت مسیرهای مهاجرت دائمی است اما محدود به کسانی خواهد بود که از دوره‌هایی مانند پرستاری، آموزش، فناوری اطلاعات و مهندسی که کمبود مهارت در ارتباط با آنها وجود دارد، فارغ‌التحصیل می‌شوند.

براساس این تغییرات، فارغ‌التحصیلان با مدرک لیسانس می‌توانند به جای دو سال، به مدت چهار سال در استرالیا بمانند. مدت ویزای حق کار پس از تحصیل برای فارغ‌التحصیلان با مدرک فوق لیسانس نیز از سه سال به پنج سال افزایش یافته است و فارغ‌التحصیلان با مدرک دکترا هم می‌توانند به جای چهار سال، شش سال در استرالیا بمانند.

وزیر آموزش استرالیا در این خصوص گفت: دانشجویان بین‌المللی پس از پایان تحصیلشان به کشورهای خود بازمی‌گردند اما اگر در استرالیا بمانند فرصت بسیار خوبی است تا به برطرف کردن مشکل کمبود نیروی کار در بخش‌های مهم کمک کنند.

منبع: فایننشال ریویو


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • علیرضا

    تاریخ : ۱۴ - شهریور - ۱۴۰۱

    با عرض سلام من دانشجوی دکتری هستم که با ویزای ۴۷۶ به استرالیا وارد شدم. در رابطه با این خبر، ویزای حق کار پس از تحصیل برای فارغ‌التحصیلان با مدرک دکترا می‌توانند به جای چهار سال، شش سال در استرالیا بمانند. ایا برای کسانی که با ویزای ۴۷۶ وارد شدند این ویزا بعد از فارغ التحصیلی به ما هم تعلق میگرید ؟

    با تشکر فراوان
    علیرضا


    پاسخ

ارسال دیدگاه