وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024
» اجتماعی » داستان دو خواهر روی A220؛ کانتاس طراحی جدید هنری بدنه هواپیماهای خود را معرفی کرد

تاریخ انتشار : 1402/08/25 - 6:06

داستان دو خواهر روی A220؛ کانتاس طراحی جدید هنری بدنه هواپیماهای خود را معرفی کرد

صدای استرالیا– کانتاس از طراحی هنری بدنه هواپیماهای جدید ایرباس A220 خود رونمایی کرد. این ششمین مجموعه از طراحی هنری […]

داستان دو خواهر روی A220؛ کانتاس طراحی جدید هنری بدنه هواپیماهای خود را معرفی کرد

صدای استرالیا– کانتاس از طراحی هنری بدنه هواپیماهای جدید ایرباس A220 خود رونمایی کرد.

این ششمین مجموعه از طراحی هنری شرکت هواپیمایی کانتاس یا Flying Art است و در آن از آثار هنری بومیان استرالیا الهام گرفته شده است.

طرح مذکور جایگزین طراحی سنتی بدنه هواپیماهای کانتاس می‌شود.

این طرح در نخستین ایرباس A220 کانتاس که قرار است تا پایان سال وارد استرالیا ‌شود، استفاده خواهد شد.

این شرکت هواپیمایی اوایل سال جاری اعلام کرد که در راستای برنامه بزرگ روزآمدسازی ناوگان، هواپیماهای جدید کانتاس‌لینک جایگزین بویینگ‌های ۷۱۷ کنونی خواهند شد. 

این هواپیمای A220 در شش ماه گذشته در مرکز میرابل کانادا روی‌هم بندی شده‌اند. قطعات مهم آن نیز در سایر کارخانه‌ها از کشورهای مختلف تولید شده است.

هواپیما سپس به مدت دو هفته در کارگاه نقاشی بوده و طرح بومی جذاب روی آن اجرا شده است.

سری Flying Art کانتاس در سال ۱۹۹۴ با رونمایی از اولین هواپیمای نقاشی شده با طرح‌های بومی معرفی شد. در آن زمان بدنه یک هواپیمای جمبوجت بوئینگ ۷۴۷ به نام Wunala Dreaming  به این شیوه طراحی شد.

آژانس طراحی بومی بالارینجی با کانتاس همکاری کرده و با کمک هنرمندانی از ملل اول و خانواده‌های‌شان، طراحی بدنه مجموعه‌های Flying Art را انجام می‌دهد.

در جدیدترین طراحی این مجموعه هنری، آثاری از مارینگا بیکر، هنرمند برجسته پیچانچاچارا نقش بسته است. این اثر هنری، داستان دو خواهر را روایت می‌کند که در مناطق دورافتاده استرالیا مسافت زیادی را طی می‌کنند تا به خانه خود برسند. 

این هواپیما نام خود را از اثر هنری موسوم به Minyma Kutjara Tjukurpa یا داستان آفرینش دو خواهر گرفته شده است. 

در این داستان خیالی، خواهر کوچک‌تر در جنوب گم شده و خواهر بزرگ پس از طی مسافتی طولانی او را به طرف شمال می‌برد و در مورد کشوری که در آن سفر می‌کنند به خواهر کوچک‌تر آموزش می‌دهد. آنان در راه توقف می‌کنند تا آواز و رقص مقدس اینما را اجرا کنند.

حدود ۱۰۰ نقاش در تکمیل این طرح نقش داشته‌اند و سپس تیم‌های ایرباس با استفاده از ۱۳۰ شابلون، طرح‌ها را به طور دقیق روی بدنه هواپیما اجرا کردند.

روی این هواپیما بیش از ۲۰ هزار لکه (نقطه) رنگ نقش بسته و پیچیده‌ترین طرحی است که تا کنون روی هواپیماهای ایرباس پیاده‌سازی شده است.

ونسا هادسون، مدیرعامل گروه کانتاس، گفت که هواپیماهای A220 کانتاس لینک، بازی را در سفرهای داخلی و منطقه‌ای تغییر خواهند داد.

وی افزود: این هواپیماها توان ایجاد تغییر در روش سفر مشتریان ما در داخل کشور را دارند و می‌توانند بین هر دو شهر یا روستا در استرالیا پرواز کنند.

هادسون ادامه داد: این به معنای سریع‌تر و راحت‌تر شدن سفرهای کاری و ارایه امکانات جدید هیجان‌انگیز برای سفر در تعطیلات است. 

هواپیمای A220 با شماره پلاک VH-X4A پیش از پیوستن رسمی به ناوگان این هواپیمایی در پایان سال جاری، مورد آزمایش‌های پروازی از سوی ایرباس قرار می‌گیرد و تجهیزات خاص کانتاس روی آن نصب خواهد شد.

سپس هواپیما مذکور از کبک به استرالیا ارسال و به ناوگان کانتاس لینک ملحق می‌شود. از این هواپیما ابتدا در پروازهای ملبورن و کانبرا استفاده خواهد شد.

قرار است شش فروند هواپیمای A220 تا اواسط سال ۲۰۲۵ به کانتاس تحویل داده شود. این هواپیماها عمدتا برای پرواز بین پایتخت‌های کوچک‌تر مانند کانبرا و هوبارت با مراکز  اصلی بریزبین، ملبورن و سیدنی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه