وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » داروی جدید درمان چاقی در استرالیا تائید شد

تاریخ انتشار : 1401/06/16 - 7:07

داروی جدید درمان چاقی در استرالیا تائید شد

صدای استرالیا - اداره کالاهای درمانی استرالیا (TGA) داروی Wegovy را برای مدیریت اضافه وزن مزمن در بزرگسالان تائید کرد.


صدای استرالیا – اداره کالاهای درمانی استرالیا (TGA) داروی Wegovy را برای مدیریت اضافه وزن مزمن در بزرگسالان تائید کرد.

اداره کالاهای درمانی استرالیا این دارو را روز جمعه به فهرست کالاهای درمانی ثبت شده در استرالیا وارد کرد.

این اداره اعلام کرده است که داروی Wegovy برای استفاده به منظور مدیریت کاهش وزن در بزرگسالان مبتلا به چاقی و اضافه وزن که دستکم یک بیماری زمینه‌ای مرتبط با وزن دارند، تائید شده است.

با وجود تائید داروی Wegovy در استرالیا، اما درباره عرضه این دارو در بازار اما و اگرهایی وجود دارد.

سخنگوی شرکت دانمارکی نوو نوردیسک، تولیدکننده داروی Wegovy گفت که این شرکت به سختی در تلاش است تا داروی Wegovy را در اسرع وقت برای بیماران مبتلا به چاقی در دسترس قرار دهد.

با این حال شبکه خبری هفت استرالیا به نقل از اداره کالاهای درمانی استرالیا گزارش داد که نوو نوردیسک هنوز تامین داروی Wegovy را برای بازار استرالیا آغاز نکرده است و این یعنی تلاش افرادی که به دنبال دسترسی به این دارو هستند، فعلا نتیجه نخواهد داشت.

داروی Wegovy دارای همان ماده فعال داروی Ozempic است که  برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرد. طی ماه‌های گذشته مصرف داروی Ozempic در میان افرادی که تلاش می‌کنند لاغر شوند افزایش چشمگیری داشته و همین امر باعث شده تا بیماران دیابتی برای پیدا کردن این داروی نجات‌بخش دچار مشکل شوند.

با اینکه گفته شده تائید این دارو می‌تواند به کاهش کمبود داروی Ozempic کمک کند اما یک منبع آگاه به ۷NEWS گفت که بعید است مشکل کمبود داروی Ozempic در کوتاه‌مدت حل شود.

بیش از ۱۲۵ هزار استرالیایی دیابتی به Ozempic وابسته هستند اما به دلیل تبلیغات کاربران تیک‌تاک درباره معجزه‌آسا بودن این دارو در زمینه کاهش وزن، تقاضا برای این دارو در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

براساس اعلام اداره کالاهای درمانی، افزایش غیرمنتظره تقاضای مصرف‌کننده باعث محدود شدن ذخیره داروی Ozempic برای کسانی شده که به آن نیازی حیاتی دارند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه