وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » خوابیدن خلبان استرالیایی در طول پرواز و انحراف مسیر هواپیما

تاریخ انتشار : 1398/04/05 - 15:04

خوابیدن خلبان استرالیایی در طول پرواز و انحراف مسیر هواپیما

صدای استرالیا- اداره امنیت حمل و نقل استرالیا اعلام کرد که بی‌خوابی 48 ساعته خلبان یک هواپیمای باری در تاسمانی باعث شده تا این خلبان در طول پرواز به خواب رفته و هواپیما 78 کیلومتر از مقصد خود دور ‌شود.

خوابیدن خلبان استرالیایی در طول پرواز

صدای استرالیا- اداره امنیت حمل و نقل استرالیا اعلام کرد که بی‌خوابی ۴۸ ساعته خلبان یک هواپیمای باری در تاسمانی باعث شده تا این خلبان استرالیایی در طول پرواز به خواب رفته و هواپیما ۷۸ کیلومتر از مقصد خود دور ‌شود.

این خلبان که قصد داشته از فرودگاه دونپورت در تاسمانی به جزیزه کینگ (King Island) در شمال غربی تاسمانی برود در طول مسیر به خواب می‌رود و هواپیما که بر روی اتو پایلوت بوده از مقصد مورد نظر عبور می‌کند.

گفته شده است که این خلبان تنها سرنشین این هواپیما بوده و به دلیل خواب بودن، ارتباط رادیویی با او برقرار نشده است. او پیش از پرواز به مدت ۲۴ ساعت بیخوابی کشیده بود.

این خلبان که به تنهایی هواپیما را هدایت می کرد بعد از ترک فرودگاه دونپروت احساس خستگی کرده و به سرعت به خواب می‌رود و هواپیمای Piper PA-31-350 بر روی اتو پایلوت قرار می‌گیرد و بدین ترتیب مسافتی طولانی را طی می‌کند. البته این هواپیما بدون صدمه دیدن و بدون هیچ حادثه‌ای در فرودگاه جزیره کینگ فرود می‌آید و خلبان برای ادامه شیفت کاری خود به ملبورن پرواز می‌کند.

این حادثه روز هشتم نوامبر سال گذشته رخ داده است اما اداره امنیت حمل و نقل استرالیا گزارش مربوط به آن را روز گذشته منتشر کرده و دلیل آن را بی‌خوابی ۴۸ ساعته خلبان اعلام کرد.

این گزارش می گوید خستگی خلبان در سطحی که اعلام شده بر روی کارایی وی تاثیر گذاشته و حتی اگر او قبل از آن پرواز می‌توانست استراحت کند بازهم خسته بود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه