وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » خنثی شدن عملیات دولت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/11/25 - 4:22

خنثی شدن عملیات دولت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا

صدای استرالیا - وزیر کشور استرالیا از خنثی‌سازی عملیات مرتبط با دولت جمهوری اسلامی ایران علیه یک شهروند ایرانی - استرالیایی خبر داد.


صدای استرالیا – وزیر کشور استرالیا از خنثی‌سازی عملیات مرتبط با دولت جمهوری اسلامی ایران علیه یک شهروند ایرانی – استرالیایی خبر داد.

کلر اونیل که در کالج امنیت ملی دانشگاه ملی استرالیا سخنرانی می‌کرد، گفت: دولت استرالیا تلاش‌های مداخله‌جویان کشورهای خارجی در استرالیا را با نام بردن علنی کشورهای مسئول افشا خواهد کرد.

خانم اونیل همچنین فاش کرد که اواخر سال گذشته سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا (ASIO) یک عملیات مرتبط با دولت ایران در استرالیا را مختل کرد، عملیاتی که هدف آن یک ایرانی-استرالیایی مرتبط با تظاهرات ایرانیان در استرالیا بود.

خانم اونیل گفت: سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا فعالیت افرادی را که خانه یک ایرانی-استرالیایی را تحت نظر داشته و همچنین تحقیقات گسترده روی این فرد و خانواده آنها انجام داده بودند، مختل کرد.

وی افزود: خوشحالم که بگویم آژانس‌های ما مانند یک شلیک به آن حمله کردند. سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا عملیات را ردیابی کرد و بلافاصله آن را متوقف کرد.

خانم اونیل تصریح کرد که مداخله خارجی تهدیدی عمیق و فزاینده برای استرالیا به شمار می‌رود و او می خواهد “یک گفتگوی ملی” را در مورد “یکی از بزرگترین چالش‌های امنیتی داخلی که ما با آن روبرو هستیم” باز کند.

او تاکید کرد: به کشورهایی که در سایه فعالیت می‌کنند، یک پیام ساده دارم: ما شما را زیر نظر داریم. جایی که منافع ملی ما با افشای عملیات شما تامین شود، ما این کار را خواهیم کرد.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه