وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » خطر بیکاری بیخ گوش ۱۱۰ هزار استرالیایی

تاریخ انتشار : 1399/12/21 - 4:36

خطر بیکاری بیخ گوش ۱۱۰ هزار استرالیایی

صدای استرالیا- به گفته اقتصاددانان، با پایان مهلت اجرای طرح یارانه جاب‌کیپر از انتهای ماه جاری، نزدیک به ۱۱۰ هزار […]

خطر بیکاری بیخ گوش 110 هزار استرالیایی

صدای استرالیا- به گفته اقتصاددانان، با پایان مهلت اجرای طرح یارانه جاب‌کیپر از انتهای ماه جاری، نزدیک به ۱۱۰ هزار استرالیایی در معرض خطر از دست دادن شغل خود قرار می‌گیرند.

کارشناسان بانک Commonwealth می‌گویند که کارکنان صنایعی مانند گردشگری و اقامت، حمل و نقل و هنر، که بیش از سایر مشاغل از همه‌گیری ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، بیش از دیگران در معرض بیکار شدن هستند.

طرح جاب‌کیپر که از آغاز همه‌گیری کرونا به اجرا درآمد، هر دو هفته یک‌بار تا ۱۵۰۰ دلار کمک اقتصادی به کارکنان ارایه می‌کرد. مبالغ کمک این طرح، سپس به ۱۰۰۰ دلار در هر دو هفته کاهش یافت و در نهایت، قرار است که روز ۳۱ مارس امسال این طرح به پایان برسد.

این طرح به منظور حفظ همکاری کارفرمایان و کارکنان و جلوگیری از تعدیل نیروی گسترده در شرایط رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری طراحی شده بود.

البته به گفته کارشناسان این بانک، با توجه به قدرت شاخص‌های اصلی در بازار کار، پیش‌بینی می‌شود که تاثیر کلی پایان طرح جاب‌کیپر در بازار کار کوتاه مدت و اثر منفی آن روی هزینه‌کرد خانوارها، اندک باشد.

استیو میکن‌بکر، تحلیلگر مالی Canstar گفت که پایان جاب‌کیپر، به بسیاری از افراد آسیب خواهد زد.

وی افزود: چند ماه آینده، ماه‌های سختی برای استرالیایی‌های بیکار خواهد بود؛ زیرا علاوه بر جاب‌کیپر، کمک هزینه کرونای جاب‌سیکر نیز قطع خواهد شد و دوره توقف بازپرداخت وام و تعویق اجاره مسکن هم به پایان خواهد رسید.
میکن‌بکر اما اضافه می‌کند که اقتصاد استرالیا هم‌اکنون شتاب خوبی گرفته و به این ترتیب، بازار کار قادر به جذب افراد جویای کار خواهد بود.

از سوی دیگر، جاش فریدنبرگ، وزیر خزانه‌داری گفت که دولت برای بعد از ماه مارس اقدامات حمایتی تازه‌ای را برای بخش‌های اقتصادی و مناطق آسیب دیده از کرونا اعلام خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود تصمیمات حمایتی دولت تا پیش از پایان ماه جاری اعلام عمومی شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه