وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » خرگوش‌های انگلیسی ویرانگرترین مهاجمان بیولوژیکی استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/06/04 - 6:01

خرگوش‌های انگلیسی ویرانگرترین مهاجمان بیولوژیکی استرالیا

صدای استرالیا - براساس مطالعه جدید آکادمی ملی علوم آمریکا (PNAS)، به نظر می‌رسد یک هدیه کریسمس شامل ۲۴ خرگوش انگلیسی در سال ۱۸۵۹ به ویرانگرترین تهاجم بیولوژیکی استرالیا تبدیل شده است.


صدای استرالیا – براساس مطالعه جدید آکادمی ملی علوم آمریکا (PNAS)، به نظر می‌رسد یک هدیه کریسمس شامل ۲۴ خرگوش انگلیسی در سال ۱۸۵۹ به ویرانگرترین تهاجم بیولوژیکی استرالیا تبدیل شده است.

خرگوش‌های وحشی بومی استرالیا نیستند و گونه‌ای مهاجم محسوب می‌شوند. کشاورزان می‌گویند این حیوانات به سرعت تکثیر می‌شوند و محصولات و زمین‌های آنها را از بین می‌برند که می‌تواند منجر به فرسایش گسترده خاک و سایر مشکلات زیست محیطی شود.

به گفته محققان، تهاجمات بیولوژیکی عامل اصلی اختلالات محیط زیستی و اقتصادی هستند.

استعمار استرالیا توسط خرگوش اروپایی به عنوان یکی از نمادین‌ترین و ویرانگرترین تهاجمات بیولوژیکی در تاریخ ثبت شده است.

محققان شواهد ژنتیکی‌ای را جمع‌آوری کرده‌اند که براساس آنها در سال ۱۸۵۹ مهاجری به نام توماس آستین، ۲۴ خرگوش اروپایی را از انگلستان وارد استرالیا و املاک وسیع خود در ملبورن کرد و طی سه سال، جمعیت این حیوانات به هزاران افزایش یافت.

با وجودی که خرگوش‌های آستین اولین خرگوش‌های اروپایی نبودند که وارد استرالیا شدند اما طبق مطالعه جدید فرزندان ۲۴ خرگوش آستین موفق به تسلط بر استرالیا شدند و تمام ۲۰۰ میلیون خرگوش وحشی فعلی در استرالیا را می‌توان به ۲۴ خرگوش آستین نسبت دارد.

منبع: سی‌ان‌ان


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه