وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » خروج ۳۷۰ میلیارد دلار وام مسکن از نرخ ثابت؛ قسط وام استرالیایی‌ها ۶۵ درصد رشد می‌کند

تاریخ انتشار : 1401/09/18 - 4:46

خروج ۳۷۰ میلیارد دلار وام مسکن از نرخ ثابت؛ قسط وام استرالیایی‌ها ۶۵ درصد رشد می‌کند

صدای استرالیا– ۳۷۰ میلیارد دلار از وام‌های مسکن در سال ۲۰۲۳ از نرخ ثابت خارج می‌شود و این هشداری برای […]

استرالیایی‌ها نگران بازپرداخت وام مسکن خود هستند

صدای استرالیا– ۳۷۰ میلیارد دلار از وام‌های مسکن در سال ۲۰۲۳ از نرخ ثابت خارج می‌شود و این هشداری برای مالکان استرالیایی‌ است که ممکن است با افزایش ۶۵ درصدی مبلغ بازپرداخت خود مواجه شوند.

این شرایط در حالی رقم می‌خورد که بانک مرکزی استرالیا، نرخ بهره را برای هشتمین بار متوالی بالا برده و با ۲۵ صدم درصد افزایشش به ۳٫۱ درصد رسانده است که بالاترین نرخ بهره بانکی در ۱۰ سال اخیر است.

نرخ بهره تا پیش از این هشت دوره افزایش، به میزان یک دهم درصد بود و میلیون‌ها استرالیایی با استفاده از فرصت این نرخ پایین، اقدام به دریافت وام مسکن کردند.

حالا بانک‌های وست‌پک و ANZ پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره در ماه می آینده به ۳٫۸۵ درصد برسد. کارشناسان می‌گویند که نرخ بهره در سال آینده در سه نوبت دیگر افزایش خواهد یافت.

بنا به اعلام RateCity، این بدان معناست که تقریباً نیمی از کل وام‌های جدید در سال ۲۰۲۱ که نرخ بهره آنها زیر ۲ درصد بوده، با نرخ‌های بالای ۷٫۲ درصد روبه‌رو خواهند بود.

به این ترتیب صاحب خانه‌ای که ۷۵۰ هزار دلار وام مسکن با نرخ ثابت ۲ ساله ۱٫۹۴ درصدی (میانگین پیشنهاد چهار بانک بزرگ در ۱۸ ماه قبل) گرفته است، اگر نرخ بهره آنها به ۷٫۲ درصد برسد، باید ماهانه ۶۵ درصد بیشتر قسط بپردازد و مبلغ بازپرداخت قسط ماهانه او با ۲۰۰۰ دلار افزایش به ۵۲۰۰ دلار خواهد رسید.

داده‌های RateCity نشان می‌دهد برای کسانی که قادر به ریفایننس مجدد هستند نیز نرخ ۶ درصد به معنای رشد ۵۰ درصدی (۱۵۰۰ دلاری) مبلغ اقساط ماهانه به ۴۷۰۰ دلار خواهد بود.

صاحبان خانه با وام مسکن یک میلیون دلاری در حال حاضر ۴۲۰۹ دلار می‌پردازند، اما اگر نرخ بهره آنها به ۷٫۱۶ درصد افزایش یابد، با اقساط ماهانه ۶۹۳۲ دلاری روبه‌رو خواهند بود.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه