وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » خروج افراد ماهر از استرالیا به دلیل چالش‌های گرفتن ویزای دائم

تاریخ انتشار : 1401/11/05 - 5:25

خروج افراد ماهر از استرالیا به دلیل چالش‌های گرفتن ویزای دائم

صدای استرالیا - به گفته یک آژانس مهاجرت، با وجود کمبود نیروی کار، برخی از ساکنان موقت استرالیا سال‌هاست با صرف هزینه‌های گزاف و بدون ضمانت ویزای دائمی در این کشور تحصیل می‌کنند.


صدای استرالیا – به گفته یک آژانس مهاجرت، با وجود کمبود نیروی کار، برخی از ساکنان موقت استرالیا سال‌هاست با صرف هزینه‌های گزاف و بدون ضمانت گرفتن ویزای دائم در این کشور تحصیل می‌کنند.

براساس سیستم مهاجرت استرالیا، افراد واجد شرایط برای یک شغل موجود در فهرست‌های مشاغل موردنیاز دولت می‌توانند درخواست خود را برای ویزا ارائه دهند.

مسیر ویزای مهارتی دارای دو دسته است: ویزاهای مهاجرت با حمایت مالی کارفرما و ویزاهای مهاجرت با مهارت عمومی که دومی شامل ویزاهای مستقل و ویزاهای معرفی شده توسط ایالت‌ها و مناطق می‌شود.

مهاجرت با مهارت عمومی برای کارگرانی است که کارفرمایی برای حمایت مالی از خود ندارند اما واجد شرایط یک شغل موجود در فهرست‌های مشاغل موردنیاز دولت هستند و در آزمون مربوطه هم امتیازات لازم را بدست آورده‌اند.

به داوطلبان براساس عواملی مانند سن، مهارت‌های انگلیسی و تحصیلات امتیاز داده می‌شود و سپس آنها منتظر دریافت دعوت‌نامه برای درخواست ویزا از طریق یک سیستم دولتی به نام SkillSelect می‌مانند.

براساس مهارت‌های موردنیاز در اقتصاد استرالیا، به فهرست‌های مشاغل موردنیاز دولت استرالیا، مشاغل جدیدی اضافه و یا از مشاغل موجود در آن کم می‌شود.

ماتئوس داسیلوا نماینده مهاجرت گلدکوست گفت: مهاجرانی که پول و سال‌ها عمر خود را برای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای استرالیا سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ریسک بزرگی را متحمل می‌شوند زیرا هیچ تضمینی برای گرفتن ویزای دائم وجود ندارد. برخی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و ویزا در چند شغل کار کردند اما زمانی که مشاغل آنها از فهرست مشاغل موردنیاز دولت استرالیا خارج شد یا سیاست‌ها تغییر کرد، امیدهایشان بر باد رفت.

وی گفت: متقاضیان نباید وقت خود را در دوره‌هایی که مسیری برای گرفتن ویزا ارائه نمی‌دهند، تلف کنند. اگر برای شروع فرآیند آماده هستید تا ماه آینده صبر نکنید، حتی تا فردا صبر نکنید زیرا ممکن است خیلی دیر شود.

برخی از مشتریان داسیلوا پس از حذف مشاغل خود از فهرست مشاغل موردنیاز دولت استرالیا به نیوزیلند یا کانادا مهاجرت کرده‌اند. وی گفت: این مایه شرمساری است زیرا با وجودی که استرالیا بیش از هر زمان دیگری به کارگران ماهر نیاز دارد، در حال از دست دادن این نیروها و سوق دادن آنها به سمت کشورهای دیگر است.

دولت فدرال سال گذشته تعداد ویزاهای دائم موجود را افزایش داد و تعداد ویزاهای پردازش نشده را از حدود یک میلیون به ۶۰۰ هزار کاهش داد. انتظار می‌رود در ماه فوریه بررسی سیستم مهاجرت استرالیا انجام شود.

فهرست‌های مشاغل موردنیاز استرالیا آخرین بار در سال ۲۰۱۹ به‌روز شد و به‌روزرسانی پیشنهادی در مارس ۲۰۲۰ به دلیل پاندمی کووید انجام نشد.

منبع: abc


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه