وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اخبار » خانه‌ای جمع‌وجور در سیدنی که چشم معماران جهان را گرفت

تاریخ انتشار : 1402/09/14 - 4:15

خانه‌ای جمع‌وجور در سیدنی که چشم معماران جهان را گرفت

صدای استرالیا– خانه ۶۹ متر مربعی آدام هدو در ساری‌هیلز از مدت‌ها پیش توجه افراد کنجکاو را به خود جلب […]

خانه‌ای جمع‌وجور در ساری هیلز که چشم معماران جهان را گرفت

صدای استرالیا– خانه ۶۹ متر مربعی آدام هدو در ساری‌هیلز از مدت‌ها پیش توجه افراد کنجکاو را به خود جلب می‌کرد؛ اما اکنون این ساختمان چشم دنیای معماری را نیز به خود معطوف کرده است.

خانه این معمار اهل سیدنی که روی قطعه کوچکی از زمین بنا شده، دارای نمای چشم‌نوازی است که از تعدادی پنجره رنگارنگ و کاربرد آجرهای شکسته باقی مانده از پروژه‌ای دیگر، سنگ مرمر حمام و کاشی‌های بلااستفاده تشکیل شده است. همچنین دروازه جلویی برنزی این خانه توسط میکا اوتزون پوپوف، هنرمند هنرهای تجسمی طراحی شده است.

این بنا امسال جایزه شاخه طراحی داخلی سال را از جشنواره جهانی معماری در سنگاپور به خود اختصاص داد.

خانه‌ای جمع‌وجور در ساری هیلز که چشم معماران جهان را گرفت

در اتاق نشیمن این خانه، نقاشی زیبایی از نیکلاس هاردینگ به نام «یورا» به دیوار آویخته شده که از خارج از خانه نیز قابل رویت است و این منطقه را پیش از استقرار اروپایی‌ها به تصویر می‌کشد. این اثر هنری که جایزه واین سال ۲۰۲۲ را برنده شده، سه روز پیش از درگذشت خالقش در خانه آدام هدو نصب شده است.

این خانه در اوایل سال جاری جایزه رابین بوید را از موسسه معماران استرالیا برنده شده بود.

هدو گفت: این خانه نشان می‌دهد که اگر به بحران مسکن با نگاه متفاوتی نگریسته شود، چه مزایایی خواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه در استرالیا مسکن مشکل همه است. ما باید شروع به ساخت مسکنی کنیم که فرهنگ جوامع متنوع ما را منعکس کند؛ نه اینکه هر چه بازار ارایه می‌دهد، بپذیریم.

به گفته معمار مقیم ساری‌هیلز، این خانه نمونه‌ای است که نشان می‌دهد چگونه برنامه دولت کریس مینز برای افزایش تراکم در مناطق درون شهری بدون تخریب ویژگی‌ها و شخصیت محله‌ها قابل اجرا خواهد بود.

وی گفت: این خانه که در اندازه‌ای کوچک و در زمینی به مساحت ۳۰ متر مربع ساخته شده، به معنای حذف چیزهایی مانند پارکینگ ماشین بوده است. اما ایرادی ندارد؛ زیرا ما بیشتر اوقات پیاده‌روی می‌کنیم.

وی افزود: زندگی در خانه‌های کوچک ساده‌تر است؛ زیرا مجبورید زیاد ریخت‌و پاش نکنید و چیزهای کمتری برای نگرانی خواهید داشت.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه