وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » حمله هکرهای روس به ۴۰۰ شرکت استرالیایی

تاریخ انتشار : 1397/01/29 - 12:51

حمله هکرهای روس به ۴۰۰ شرکت استرالیایی

صدای استرالیا - استرالیا اعلام کرد که هکرها با حمایت دولت روسیه به صدها شرکت بین‌المللی در سال 2017 حمله کردند که 400 مورد از این شرکت‌ها استرالیایی بودند.

حمله هکرهای روس به 400 شرکت استرالیایی

صدای استرالیا – استرالیا اعلام کرد که هکرهای روس با حمایت دولت این کشور به صدها شرکت بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ حمله کردند که ۴۰۰ مورد از این شرکت‌ها استرالیایی بودند.

آژانس اطلاعاتی استرالیا با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد که روسیه را به عنوان بازیگر اصلی رشته حملات سایبری به استرالیا، انگلیس و آمریکا در سال ۲۰۱۷ شناسایی کرده است.

تارنمای خبری «اس.بی.اس» دراین زمینه به نقل از این آژانس گزارش داد: هکرها به هزاران رهیاب (روتر) ناامن استرالیایی دسترسی پیدا کرده بودند و همچنین مارایس پین، وزیر دفاع استرالیا تأیید کرده که حداکثر ۴۰۰ شرکت استرالیایی تحت تأثیر این حمله بوده‌اند.

طبق این گزارش، با وجود حفره امنیتی به وجود آمده، دولت استرالیا اظهار کرده که نشانه‌ای حاکی از دزدیده شدن اطلاعات مهم استرالیایی‌ها وجود ندارد.

دولت استرالیا همچنین به تمامی شرکت‌های فعال در این کشور هشدار داده که در معرض خطر حمله سایبری هستند.

اسکات موریسن، نماینده مجلس و عضو حزب حاکم استرالیا نیز در این زمینه گفت: در این کشور تنها شرکت‌های خصوصی مورد حمله قرار گرفته‌اند و سازمان‌های دولتی تحت تأثیر این حمله نبوده‌اند.

پیشتر برخی مقام‌های آمریکا و انگلیس گفته بودند که شرکت تولید کننده تجهیزات شبکه‌ای سیسکو تحت تأثیر این حملات قرار داشته است.

فرگوس هانسون، رئیس بخش سایبری سازمان سیاست‌گزاری‌های استراتژیک استرالیا پس از انتشار این گزارش ابراز نگرانی کرد که روسیه در حملات آتی خود به دنبال کنترل شرکت‌های ارائه کننده تجهیزات شبکه‌ای مانند «سیسکو» است تا بتواند فعالیت‌های مدنظر خود را انجام دهد.

حملات سایبری می‌تواند منجر به اخلال در سیستم‌های مختلفی مانند سیستم انرژی یک کشور شود.

هانسون با اشاره به حمله نظامی آمریکا ، انگلیس و فرانسه علیه سوریه در روز شنبه هفته جاری گفت: سرویس‌های اطلاعاتی سه کشور متجاوز طی جلساتی به دنبال خنثی کردن حملات سایبری احتمالی روسیه خواهند بود.

روسیه هنوز به این اتهامات پاسخ رسمی نداده اما برخی مقام های این کشور نقش داشتن در حملات سایبری را تکذیب کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه