وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » حمله مورچه‌های آتشین؛ چالش جدید چندین میلیارد دلاری استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 1:49

حمله مورچه‌های آتشین؛ چالش جدید چندین میلیارد دلاری استرالیا

صدای استرالیا- حمله مورچه‌های آتشین می‌تواند میلیاردها دلار برای کشور استرالیا هزینه داشته باشد.


صدای استرالیا- حمله مورچه‌های آتشین می‌تواند میلیاردها دلار برای کشور استرالیا هزینه داشته باشد.

شورای ملی ریشه‌کنی مورچه‌های آتشین، این پیش‌بینی نگران‌کننده را در حالی مطرح کرده است که کمیته‌ سنا در حال بررسی تأثیرات منفی ناشی از ایجاد کلونی‌ مورچه‌های قرمز آتشین وارداتی بر انسان، کشاورزی، محیط زیست و زیرساخت‌ها در سراسر کشور است. این کمیته قرار است برنامه‌های مقابله و تأمین بودجه را نیز مورد بررسی دقیق قرار دهد.

شورای ریشه‌کنی مورچه‌های آتشین تخمین می‌زند که بیش از ۸۳ هزار نفر ممکن است برای درمان گزش این مورچه‌ها به مراقبت‌های پزشکی نیاز داشته باشند که این مساله سالانه بیش از ۱۱۴ میلیون دلار هزینه دارد.

شورای ریشه‌کنی در بیانیه‌ خود گفت: احتمال اینکه دانش‌آموزان در زمین‌های بازی یا ورزشگاه‌ها با مورچه‌های آتشین مواجه شوند و در نتیجه در معرض خطر گزیدگی قرار گیرند، وجود دارد.

شورای مذکور اعلام کرد که دولت‌ها از زمان شناسایی اولین مورچه‌های آتشین در سواحل استرالیا در سال ۲۰۰۱، این موجودات را دست‌کم گرفته‌اند.

این شورا در بیانیه‌ خود افزود: برآورد می‌شود در صورت گسترش این مورچه‌ها در سراسر قاره‌ استرالیا، تأثیرات ناشی از آن‌ها سالانه تا ۲ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

اما گزش انسان توسط این مورچه‌ها، تنها خطر آنها نیست.

شورای ریشه‌کنی گفت: این مورچه‌ها می‌توانند تقریباً ۹۵ درصد از دوزیستان، ۶۹ درصد از خزندگان، ۴۵ درصد از پرندگان و ۳۸ درصد از پستانداران را در معرض خطر قرار دهند. از جمله این حیوانات می‌توان به پلاتیپوس، مورچه‌خوار خاردار، کوئل دم‌خالدار، کاسوری جنوبی، طوطی شب، لاکپشت آب شور و قورباغه‌های در معرض انقراض اشاره کرد.

ذخایر غذایی کشور نیز ممکن است با حمله این گونه مهاجم آسیب ببینند. برآوردها حاکی از هزینه بالقوه ۳۰۰ میلیون دلاری صنعت گوشت گاو و ۳۰ میلیون دلاری صنعت محصولات کشاورزی ناشی از مورچه‌های آتشین است.

مورچه‌ آتشین به عنوان یک آفت فوق‌العاده خطرناک در نظر گرفته می‌شوند که در کشورهایی که به آن‌ها هجوم می‌برند، باعث خسارت‌های شدید و بلندمدت بهداشتی، کشاورزی، اقتصادی و زیست‌محیطی می‌شود.

شورای ریشه‌کنی هشدار داد: آب و هوای استرالیا برای مورچه‌های آتشین ایده‌آل است و اگر ریشه‌کن نشوند، این پتانسیل را دارند که در بیشتر نقاط استرالیا ساکن شوند.

در سال ۲۰۲۳، تمام وزرای فدرال، ایالتی و سرزمینی با یک برنامه‌ مقابله با مورچه‌های آتشین با بودجه‌ ۵۹۳ میلیون دلاری تا سال ۲۰۲۷ موافقت کردند.

این طرح هنوز توسط دولت‌های استرالیای جنوبی، استرالیای غربی و تاسمانی تأیید نشده است.

منبع: نیو دیلی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه