وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » حمله سایبری به دانشگاه دیکن، اطلاعات ۴۷ هزار دانشجو سرقت شد

تاریخ انتشار : 1401/04/24 - 5:16

حمله سایبری به دانشگاه دیکن، اطلاعات ۴۷ هزار دانشجو سرقت شد

صدای استرالیا- حمله سایبری به یکی از دانشگاه‌های ویکتوریا، موجب لو رفتن اطلاعات تماس نزدیک به 47 هزار دانشجوی کنونی و گذشته این دانشگاه، به همراه نمرات تعدادی از دانشجویان شد.

حمله سایبری به سایت‌های حکومتی استرالیا و ربودن ارزهای مجازی

صدای استرالیا- حمله سایبری به یکی از دانشگاه‌های ویکتوریا، موجب لو رفتن اطلاعات تماس نزدیک به ۴۷ هزار دانشجوی کنونی و گذشته این دانشگاه، به همراه نمرات تعدادی از دانشجویان شد.

حمله سایبری مذکور روز یکشنبه به دانشگاه دیکن انجام شد. در این حمله، نام کاربری و گذرواژه یکی از کارکنان دانشگاه هک شد و به این ترتیب دسترسی به طلاعات دانشگاه که در یک تامین کننده ثالث نگهداری می‌شد، در دسترس هکر قرار گرفت.

هکر مذکور سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده، یک متن اسکم را از دانشگاه برای ۹۹۹۷ دانشجو ارسال کرد. هر فردی که روی لینک موجود در این پیام اسکن کلیک کرده بود، به یک فرم اینترنتی هدایت می‌شد که از او درخواست وارد کردن اطلاعاتی مانند جزییات کارت اعتباری را می‌کرد.

هکر همچنین اطلاعات تماس ۴۶ هزار و ۹۸۰ دانشجوی گذشته و کنونی دانشگاه دیکن را نیز دانلود کرده است. این اطلاعات شامل نام و شماره دانشجویی، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل دانشجو و نمرات دروس می‌شود.

تحقیقات درمورد سرقت داده‌ها بلافاصله آغاز شده و دانشگاه در بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی از افرادی که اطلاعات‌شان سرقت شده، قول داده است که برای جلوگیری از حملات سایبری در آینده تلاش خواهد کرد.

دانشگاه دیکن در این بیانیه تاکید کرده که موضوع نشت اطلاعات را به کمیسیون اطلاعات ویکتوریا گزارش خواهد کرد.

همچنین از دانشجویانی که این پیام اسکم را دریافت کرده‌اند، خواسته شده که گذرواژه خود را تغییر دهند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه