وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » حملات سایبری عوامل وابسته به سپاه به سازمان‌های استرالیایی

تاریخ انتشار : 1401/11/06 - 5:43

حملات سایبری عوامل وابسته به سپاه به سازمان‌های استرالیایی

صدای استرالیا - یک گزارش ارائه شده در مجلس استرالیا نشان می‌دهد که عوامل وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حملات سایبری هدفمندی را علیه سازمان‌های استرالیایی با هدف استفاده از داده‌های به دست آمده برای اخاذی انجام داده‌اند.


صدای استرالیا – یک گزارش ارائه شده در مجلس استرالیا نشان می‌دهد که عوامل وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حملات سایبری هدفمندی را علیه سازمان‌های استرالیایی با هدف استفاده از داده‌های به دست آمده برای اخاذی انجام داده‌اند.

با این حال، دولت فدرال استرالیا اطلاعاتی درباره اینکه آیا قصد دارد سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد یا خیر یا اینکه چه مقدار از دارایی‌ها و یا سرمایه‌گذاری‌های افراد مرتبط با رژیم ایران در استرالیا نگهداری می‌شوند، ارائه نکرده است.

کلر چندلر معاون وزیر سایه در امور خارجه استرالیا که معاون این تحقیق نیز است، درباره اینکه آیا معتقد است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وابستگان آن در حملات باج‌افزار در استرالیا دخیل هستند یا خیر، پاسخ مثبت داد و به گزارش مشترکی که در ماه سپتامبر توسط مشاور امنیت سایبری  شامل چندین آژانس امنیت سایبری و اطلاعاتی در آمریکا، استرالیا، کانادا و بریتانیا منتشر شد، اشاره کرد.

این گزارش بر ادامه فعالیت‌های مخرب سایبری توسط عوامل تهدید دائمی پیشرفته که براساس ارزیابی این آژانس‌ها وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند، تاکید می‌کند.

در این گزارش آمده است: عوامل وابسته به سپاه به طور فعال طیف وسیعی از نهادها از جمله نهادهایی در چند بخش زیرساختی حیاتی آمریکا و همچنین سازمان‌های استرالیا، کانادا و بریتانیا را هدف قرار می‌دهند و بسته به ارزش داده‌ها، ممکن است داده‌ها را برای باج‌گیری رمزگذاری کنند و یا داده‌ها را استخراج کنند.

این گزارش حاکی از آن است که این عوامل اغلب تحت نظارت شرکت ناجی تکنولوژی هوشمند فاطر مستقر در کرج، ایران و شرکت افکار سیستم یزد مستقر در یزد ایران فعالیت می‌کنند.

در این گزارش آمده است: این عوامل به جای هدف قرار دادن نهادها یا بخش‌های خاص، از آسیب‌پذیری‌های شناخته شده در شبکه‌های محافظت‌ نشده سوءاستفاده می‌کنند. به همین دلیل از سازمان‌ها خواسته می‌شود تا هوشیار باشند و خطر ناشی از عوامل سایبری وابسته به سپاه را کاهش دهند.

همچنین یک تحقیق مجلس فدرال استرالیا درباره نقض‌های اخیر حقوق بشر در ایران که قرار است هفته آینده گزارش آن ارائه شود، به شواهدی مبنی بر تجسس و سوءاستفاده رژیم ایران علیه ایرانیان استرالیایی که علیه جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند، دست یافته است.

این تحقیق به شواهدی رسیده که نشان می‌دهد دولت فدرال می‌تواند علیه دیپلمات‌های ایرانی مرتبط با اعدام‌های اخیر معترضان ایرانی اقدام کند و ویزای مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی یا خانواده‌های آنها را در استرالیا لغو کند.

فشارها بر آمریکا، اتحادیه اروپا، بریتانیا و سایر کشورها در حال افزایش است تا سپاه را به دلیل سرکوب وحشیانه معترضان در جریان اعتراضات اخیر که به بازداشت بیش از ۱۹ هزار نفر و کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر منجر شده است، در فهرست سیاه قرار دهند. آخرین موج اعتراضات در ایران با مرگ مهسا (ژینا) امینی ۲۲ ساله در ۱۶ سپتامبر در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی به راه افتاد. این اعتراضات که از آن به عنوان خیزش مردم ایران یاد می‌شود به عنوان یکی از جدی‌ترین چالش‌های جمهوری اسلامی از زمان انقلاب ۱۹۷۹ تاکنون تلقی می‌شود.

در همین حال وزارت امور داخلی استرالیا در واکنش به سوالاتی درباره وضعیت اقامت و دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مقام‌های ارشد ایران در استرالیا اعلام کرد که تا ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲، ۳۴ شهروند ایرانی دارای ویزای دیپلمات استرالیا هستند. همچنین ۷۰۹۹ شهروند ایرانی در خارج از استرالیا دارای ویزای موقت استرالیا هستند که به این افراد اجازه سفر و ورود به استرالیا را می‌دهد. این وزارتخانه اعلام کرده که نمی‌تواند بدون بازجویی دستی از سوابق فردی هر یک از دارندگان ویزا، وضعیت آنها را در دولت ایران گزارش دهد.

همچنین وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا درباره اینکه آیا دولت استرالیا با شرکای بین‌المللی درباره قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی مذاکره کرده است یا خیر؟ پاسخ داد: این یک رویه استاندارد است که موضوعاتی را که به صورت محرمانه از سوی دولت‌های خارجی اعلام می‌شود، فاش نکنیم.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه