وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » حمایت اسطوره بسکتبال جهان از بومیان استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/06/06 - 6:54

حمایت اسطوره بسکتبال جهان از بومیان استرالیا

صدای استرالیا - آنتونی آلبانیزی نخست‌وزیر استرالیا روز شنبه گفت که شکیل اونیل اسطوره بسکتبال جهان به دولت جدید این کشور کمک خواهد کرد تا اصلاحاتی را برای صدای بومیان در پارلمان اجرا کند.


صدای استرالیا – آنتونی آلبانیزی نخست‌وزیر استرالیا روز شنبه گفت که شکیل اونیل اسطوره بسکتبال جهان به دولت جدید این کشور کمک خواهد کرد تا اصلاحاتی را برای صدای بومیان در پارلمان اجرا کند.

دولت چپ میانه حزب کارگر آلبانیزی برای به رسمیت شناختن مردم بومی در قانون اساسی و اجباری کردن مشورت با آنها درباره تصمیماتی که بر زندگی آنها تاثیر می‌گذارد، به دنبال برگزاری یک همه‌پرسی برای تغییر قانون اساسی است.

جزئیات برنامه صدای بومیان در پارلمان بعد از همه‌پرسی ملی مشخص خواهد شد. دولت قصد دارد این همه‌پرسی را در دوره فعلی پارلمان برگزار کند.

لیندا برنی، وزیر امور بومیان استرالیا در کنفرانس خبری گفت: شکیل اونیل درخواست کرده است که در برنامه دولت برای به رسمیت شناختن بومیان شرکت کند و این ماموریت تغییر را برای خود “یک وظیفه شریف” توصیف کرده است.

نخست‌وزیر استرالیا هم گفت که اونیل سابقه کار در آمریکا برای عدالت اجتماعی و کمک به افرادی که به حاشیه رانده شده‌اند را داشته است.

آلبانیزی گفت که اونیل موافقت کرده که چند ویدئو درباره این موضوع بسازد.

از زمان استعمار اروپا در قرن ۱۷۰۰، مردم بومی استرالیا نسل‌ها تلاش کرده‌اند تا بی‌عدالتی‌ها علیه خود در این کشور به رسمیت شناخته شود. قانون اساسی استرالیا که در سال ۱۹۰۱ اجرا شد، به مردم بومی این کشور اشاره نمی‌کند.

منبع: رویترز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه