وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » حضور ۶۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در دوره‌های آموزشی استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/10/28 - 4:49

حضور ۶۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در دوره‌های آموزشی استرالیا

صدای استرالیا - آمار رسمی نشان می‌دهد که حدود ۶۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ در دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی استرالیا شرکت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن، پنج درصد افزایش یافت.


صدای استرالیا – آمار رسمی نشان می‌دهد که حدود ۶۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ در دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی استرالیا شرکت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن، پنج درصد افزایش یافت.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط دولت استرالیا، تعداد کل ورودی‌های ویزای دانشجویی بین‌المللی به استرالیا از ژانویه ۲۰۲۲ تا اکتبر ۲۰۲۲ رقمی معادل ۵۹۴ هزار و ۲۷ نفر بود.

پنج کشور برتر با بیشترین تعداد دانشجو در استرالیا که ۵۸ درصد از دانشجویان بین‌المللی را در این کشور تشکیل می‌دهند عبارتند از:

– ۱۵۳۲۳۹ نفر از چین (۲۶ درصد)
– ۹۶۰۰۵ نفر از هند (۱۶ درصد)
– ۵۵۱۱۸ نفر از نپال (۹ درصد)
– ۲۱۹۰۷ نفر از ویتنام (۴ درصد)
– ۱۹۶۸۷ نفر از کلمبیا (۳ درصد)

سایر کشورهای مبدا دانشجویان بین‌المللی در استرالیا عبارتند از: برزیل (۱۷۴۷۰)، تایلند (۱۷۲۴۹)، فیلیپین (۱۶۷۶۹)، اندونزی (۱۶۴۶۷)، مالزی (۱۵۱۸۳) و غیره.

در مورد ثبت‌نام کلی هم داده‌ها نشان می‌دهند که بین ژانویه تا اکتبر سال گذشته، در مجموع ۷۰۹ هزار و ۳۱۰ دانشجو در موسسات آموزشی استرالیا ثبت‌نام کردند. از این تعداد، ۳۵۳ هزار و ۱۱۰ دانشجو (۵۰ درصد) در آموزش عالی، ۲۶۰ هزار و ۸۴۵ دانشجو در VET (۳۷ درصد)، ۶۴ هزار و ۳۹ دانشجو در ELICOS (۹ درصد) و ۱۹ هزار و ۴۸۷ دانشجو (۳ درصد) نیز به عنوان دانشجویان non-award تحصیل کردند. همچنین ۱۱ هزار و ۸۲۹ دانش‌آموز در مدارس حضور یافتند.

در سال ۲۰۱۹، آموزش بین‌المللی بزرگترین صادرات خدمات استرالیا و سومین صادرات بزرگ این کشور بود و ۴۱ میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا کمک کرد. ارزش صادرات آموزش بین‌المللی در سال ۲۰۲۱ نیز ۲۲ میلیارد دلار بود.

استرالیا همچنان یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای دانشجویان بین‌المللی است. یک نظرسنجی نشان داد که تعداد دانشجویان بین‌المللی که گفته‌اند استرالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند، به طور قابل توجهی از اکتبر ۲۰۲۱ تا نوامبر ۲۰۲۲ بهبود یافته و از ۱۵ به ۳۰ درصد رسیده است.

منبع: erudera


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه