وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » جهنم در ویکتوریا؛ دستور تخلیه برای ساکنان مناطق پرخطر

تاریخ انتشار : 1402/12/09 - 0:36

جهنم در ویکتوریا؛ دستور تخلیه برای ساکنان مناطق پرخطر

صدای استرالیا – ساکنان ایالت ویکتوریا در حال آماده شدن برای آتش‌سوزی‌های هستند که پیش‌بینی می‌شود بدترین مورد در این ایالت در چهار سال گذشته باشد و شرایط آتش سوزی فاجعه بار پیش‌بینی می‌شود.


صدای استرالیا – ساکنان ایالت ویکتوریا در حال آماده شدن برای آتش‌سوزی‌های هستند که پیش‌بینی می‌شود بدترین مورد در این ایالت در چهار سال گذشته باشد و شرایط آتش سوزی فاجعه بار پیش‌بینی می‌شود.

از بیش از ۳۰ هزار نفر از ساکنان مناطق پرخطر آتش سوزی خواسته شده در ساعات آینده خانه‌های خود را ترک کنند زیرا ویکتوریا برای شرایط خطرناک آتش سوزی آماده می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار است دمای هوا در ایالت ویکتوریا امروز چهارشنبه افزایش چشمگیری پیدا کرده و در بخش‌هایی از این ایالت به محدوده ۴۰ درجه برسد.

نیمی از ایالت تحت هشدار خطر آتش سوزی شدید است، اما در منطقه آتش سوزی غرب ویمرا، شرایط چهارشنبه به عنوان فاجعه بار ذکر شده است.

حدود ۱۰۰ مدرسه و مهدکودک در منطقه همراه با پارک‌های ملی بسته خواهند شد.

در هالز گپ، باغ وحش در حال آماده شدن برای تخلیه صدها حیوان در مواقع اضطراری است.

جاسینتا آلن، نخست‌وزیر ویکتوریا گفت ویمرا با یک روز آتش‌سوزی فاجعه‌بار خطرناک مواجه است، در حالی که پنج منطقه دیگر، از جمله ملبورن، تحت عنوان شرایط حاد‌ و شدید طبقه‌بندی شده‌اند.

این احتمالا یکی از خطرناک‌ترین روزهایی خواهد بود که ویکتوریا در سال‌های اخیر تجربه کرده است.

همچنین پیامکی برای ۳۰ هزار نفر از ساکنان مناطق آسیب دیده ارسال شده است. در این اخطار از ساکنان شهرهای در خطر خواسته شده تا خانه‌های خود را ترک کنند.

دمای هوا در محدوده ۴۰ درجه برای امروز در میانه غربی ویکتوریا با احتمال وزش باد شدید، گرم و رعد و برق خشک پیش بینی می‌شود.

دمای ملبورن ۳۸ درجه و دمای میلدورا ۴۴ درجه پیش بینی شده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه