وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » جزئیات دو برابر شدن امتیاز منفی تخلفات رانندگی در ایالت‌های استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/09/24 - 9:11

جزئیات دو برابر شدن امتیاز منفی تخلفات رانندگی در ایالت‌های استرالیا

صدای استرالیا– در آستانه تعطیلات پایان سال و شروع فصل سفر، قرار است از هفته آینده مقررات دو برابر شدن […]

پلیس نیوساوت‌ولز: خالی بودن مخزن آب برف‌پاک‌کن 114 دلار جریمه دارد

صدای استرالیا– در آستانه تعطیلات پایان سال و شروع فصل سفر، قرار است از هفته آینده مقررات دو برابر شدن امتیاز منفی رانندگی در بخش‌هایی از استرالیا به اجرا گذاشته شود.

پلیس در ایام کریسمس و سال نو روی تعدادی از تخلفات رانندگی حساس‌تر خواهد بود بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود برای اینکه کام‌شان در تعطیلات تلخ نشود، به این موارد در ایالات و قلمروهای مختلف دقت کنند.

نیوساوت‌ولز و قلمرو پایتختی

دوره امتیاز منفی دو برابر در نیوساوت‌ولز و قلمرو پایتختی از جمعه ۲۳ دسامبر تا دوشنبه ۳ ژانویه به مدت ۱۱ روز ادامه خواهد داشت.

در این مدت، سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، نبستن کمربند ایمنی و رانندگی موتورسیکلت بدون کلاه ایمنی مشمول امتیاز منفی دو برابر خواهد بود.

استرالیای غربی

دوره امتیاز منفی دوبله در این ایالت از سایر مناطق بیشتر بوده و از جمعه ۲۳ دسامبر تا یکشنبه ۸ ژانویه ادامه خواهد داشت.

پلیس استرالیای غربی چندین تخلف از جمله سرعت غیرمجاز، رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر، نبستن کمربند ایمنی و صندلی کودک، چراغ قرمز و استفاده غیرقانونی از تلفن همراه را با امتیاز منفی دو برابر جریمه خواهد کرد.

رانندگان در صورت استفاده از دستگاه‌های مخصوص فرار از دوربین‌های سرعت و رانندگی به نحوی که از این دوربین‌ها فرار کنند، مشمول کسر ۱۴ امتیاز خواهند شد.

کوئینزلند

امتیاز منفی مضاعف در تمام طول سال در کوئینزلند اعمال می‌شود.

افرادی که به طور مکرر مرتکب تخلفات خاصی می‌شوند، در صورتی که تخلف بعدی آنها در عرض ۱۲ ماه از تخلف قبلی انجام شده باشد، برای دومین مورد تخلف و تخلفات بعدی مشمول کسر امتیاز دو برابر خواهند بود. این قانون نه فقط در دوره کریسمس یا سال نو، بلکه در تمامی اوقات سال اجرا می‌شود.

ویکتوریا، استرالیای جنوبی، تاسمانی و قلمرو شمالی

این حوزه‌های قضایی به هیچ وجه دوره‌های امتیاز منفی دو برابر ندارند؛ اما در عین حال از مردم خواسته می‌شود که همیشه با احتیاط رانندگی کنند؛ زیرا پلیس در طول دوره تعطیلات در جاده‌ها حضور خواهد داشت.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه