وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » جریمه ۳۴۹ دلاری برای بیرون گذاشتن دست از پنجره حین رانندگی

تاریخ انتشار : 1399/06/19 - 13:24

جریمه ۳۴۹ دلاری برای بیرون گذاشتن دست از پنجره حین رانندگی

صدای استرالیا- اگر از آن دست رانندگانی هستید که دوست دارید به دستتان روی لبه پنجره باز خودرو استراحت دهید، بهتر است بدانید این کار برایتان ارزان تمام نخواهد شد.

جریمه 349 دلاری برای بیرون گذاشتن دست از پنجره حین رانندگی

صدای استرالیا– اگر از آن دست رانندگانی هستید که دوست دارید به دستتان روی لبه پنجره باز خودرو استراحت دهید، بهتر است بدانید این کار برایتان ارزان تمام نخواهد شد.

با نزدیک شدن به فصل تابستان، پلیس نیوساوت‌ولز به رانندگان هشدار داد از پنجره، در یا سقف بیرون گذاشتن هر بخشی از بدن حین رانندگی غیر قانونی است. در صورت مشاهده راننده متخلف ۳۴۹ دلار جریمه شده و ۳ امتیاز منفی خواهد گرفت. این قانون برای مسافران خودرو هم اعمال خواهد شد.

تنها مورد استثنا زمانی است که راننده قصد علامت دادن برای تغییر مسیر، کاهش سرعت یا توقف را داشته باشد. این اطلاعیه پلیس منطقه نورترن بیچز در فیس‌بوک با انتقاد و خشم فراوان مواجه شده است.

بسیاری از کاربران فیس‌بوک پلیس را به درآمدزایی متهم کرده‌اند و می‌گویند اجرای این قانون توسط پلیس اتلاف مجرمانه زمان است. یکی از کاربران در واکنش به این قانون نوشت: شما کاری به این مهمی با منابعی اینچنین محدود دارید، پس روی چیزهای مهمتر متمرکز باشید. اما عده‌ای دیگر معتقدند این قانون موضوعی مرتبط با ایمنی است. یکی از کاربران با اشاره به اینکه سال‌ها پیش دوستش به دلیل بیرون گذاشتن دست از پنجره ماشین بازوی خود را از دست داده است، قانون جدید را موضوعی مرتبط با حفظ ایمنی سرنشینان خودرو اعلام کرده است. تعدادی از کاربران نیز کنجکاوند بدانند آیا این قانون درباره سگ‌ها هم اجرا خواهد شد یا نه.

منبع: ۷News


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه