وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » جریمه ۱۱ هزار دلاری برای پرتاب سیگار روشن به بیرون از خودرو

تاریخ انتشار : 1398/10/30 - 11:00

جریمه ۱۱ هزار دلاری برای پرتاب سیگار روشن به بیرون از خودرو

صدای استرالیا- اجرای قانون جریمه 11 هزار دلاری رانندگانی که در نیوساوت ولز اقدام به پرت کردن سیگار روشن خود از داخل ماشین به بیرون می‌کنند، آغاز شد.


صدای استرالیا- اجرای قانون جریمه ۱۱ هزار دلاری رانندگانی که در نیوساوت ولز اقدام به پرت کردن سیگار روشن خود از داخل ماشین به بیرون می‌کنند، آغاز شد.

با هدف کاهش احتمال وقوع آتش سوزی در نیوساوت ولز، قانونی در این ایالت به اجرا گذاشته شده که به موجب آن پرت کردن سیگار روشن از داخل ماشین به بیرون ممنوع است.

این جریمه ۱۱ هزار دلاری برای زمانی است که فردی در ایام ممنوعیت کامل ایجاد آتش سیگار روشن خود را به بیرون پرت کند. این تخلف همچنین ۱۰ نمره منفی نیز در کارنامه فرد متخلف ثبت می‌‌کند.

اگر این جرم در ایامی به جز روزهای ممنوعیت ایجاد کامل آتش انجام شود، نمره منفی تعلق گرفته به رانندگان خاطی ۵ امتیاز خواهد بود.

این برای اولین بار است که نمره منفی برای جرایمی از این دست در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: از افزایش جریمه رانندگی تا وام مسکن؛ همه تغییراتی که با آغاز سال ۲۰۲۰ در استرالیا اعمال می‌شوند

اگر این جرم در نزدیکی جاده‌ها انجام شود جریمه‌ای که علیه این فرد خاطی اعمال می شود ۶۰۰ دلار بوده و در ایام ممنوعیت ایجاد آتش، دو برابر می‌شود.

برایان مک‎دوناف، رئیس انجمن خدمات آتش سوزی نیوساوت ولز، از اجرای این قانون استقبال کرده و در این رابطه گفت: این رفتار زندگی آتش نشان‌هایی که بطور داوطلبانه زندگی خود را در خطر قرار می‌دهند، به مخاطره می‌اندازد. امیدوارم این حرکت موجب شود تا مردم با دقت درباره پیامدهای رفتارشان وقتی می‌خواهند سیگار روشن را از ماشین به بیرون پرت کنند، فکر کنند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه