وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » جریمه استفاده از ساعت هوشمند حین رانندگی چقدر است

تاریخ انتشار : 1401/07/10 - 5:19

جریمه استفاده از ساعت هوشمند حین رانندگی چقدر است

صدای استرالیا– همانند استفاده از موبایل، کار با ساعت هوشمند در حین رانندگی نیز می‌تواند رانندگان را در استرالیا به […]

جریمه استفاده از ساعت هوشمند حین رانندگی چقدر است

صدای استرالیا– همانند استفاده از موبایل، کار با ساعت هوشمند در حین رانندگی نیز می‌تواند رانندگان را در استرالیا به دردسر بیندازد و جریمه بالایی را به آنها تحمیل کند.

رانندگانی که پشت فرمان با ساعت هوشمندشان کار کنند، در نیوساوت‌ولز ۳۶۲ دلار جریمه خواهند شد. این رقم در ویکتوریا ۴۸۴ دلار است و در هر دو ایالت نیز نمره منفی در انتظار رانندگان خواهد بود.

در ادامه به مجازات‌هایی که برای این تخلف در نظر گرفته شده نگاهی می‌اندازیم.

نیوساوت‌ولز

مقرراتی در مورد استفاده از ساعت هوشمند وجود ندارد؛ به ویژه در نیوساوت‌ولز. اما اگر از عملکرد تلفن‌همراه این ساعت‌ها استفاده کنید، ممکن است به دردسر بیفتید.

این عملکردها شامل ارسال متن، تماس تصویری یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی است در حین رانندگی است.

اگر در حین استفاده از این قابلیت‌ها گیر بیفتید، با همان مجازات‌های استفاده از تلفن‌همراه مواجه خواهید بود که عبارت است از ۳۶۲ دلار جریمه نقدی و ۵ نمره منفی.

 

ویکتوریا

در ویکتوریا، برای عملکردهای ساعت هوشمند نیز مقررات مربوط به استفاده از تلفن همراه حین رانندگی اعمال می‌شود.

بنا به اعلام شرکتVicRoads ، وقتی راننده‌ای ساعت هوشمند به دست داشته باشد، نباید به منظور دریافت یا برقراری تماس، ناوبری، موسیقی، پیام متنی یا تماس تصویری، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد.

این شرکت می‌افزاید: ارسال پیام متنی یا تماس تصویری، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی یا ارتباطات مشابه، صرف‌نظر از اینکه ساعت هوشمند به دست راننده باشد یا نه، نباید انجام گیرد.

رانندگان متخلف با ۴۸۴ دلار جریمه مجازات خواهند شد و احتمال احتساب ۴ نمره منفی نیز برای آنها وجود دارد.

 

کوئینزلند

کوئینزلند مقررات مشخصی برای استفاده رانندگان از ساعت هوشمند ندارد؛ اما رانندگانی که با این تجهیزات حواس‌شان پرت شود، جریمه خواهند شد. این جریمه می‌تواند تا ۱۰۷۸ دلار به همراه ۴ امتیاز منفی باشد.

 

استرالیای غربی

در استرالیای غربی رانندگان می‌توانند از ساعت هوشمند به منظور ناوبری و مسیریابی استفاده کنند، اما به این منظور باید آن را از مچ خود باز کرده و به جایی متصل کنند.

رانندگانی که حین مسیریابی، ساعت هوشمند را روی مچ خود ببندند با ۳۰۰ دلار جریمه و ۳ امتیاز منفی مجازات خواهند شد.

استفاده از عملکردهای موبایل مانند ارسال و دریافت پیام متنی یا تماس، این جریمه را تا ۱۰۰۰ دلار افزایش می‌دهد. امتیاز منفی نیز به ۴ خواهد رسید.

 

استرالیای جنوبی

در این ایالت، ساعت‌های هوشمند تحت مقررات نمایشگرهای تصویری (VDU) قرار می‌گیرند. به این ترتیب اگر هر بخش یا تصویری از صفحه نمایش در حین رانندگی یا توقف در معرض دید راننده باشد، تخلف صورت گرفته است. البته در حالت پارک بودن ماشین می‌توان از ساعت هوشمند استفاده کرد.

 

نمره منفی دو برابر در تعطیلات طولانی

بنا به هشدار انجمن ملی جاده‌ها و رانندگان، رانندگان در نیوساوت‌ولز و قلمرو پایتختی در این تعطیلات طولانی با نمره منفی دو برابر در صورت تخلف مواجه خواهند شد.

این مساله در مورد استفاده از موبایل و تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز و نبستن کمربند ایمنی اعمال می‌شود.

این انجمن اعلام کرد: به یاد داشته باشید که دوربین‌های شناسایی تلفن همراه در نیوساوت‌ولز و قلمرو پایتختی فعال هستند و رانندگانی که حین استفاده از موبایل شناسایی شوند، با ۱۰ نمره منفی و ۳۵۲ دلار جریمه نقدی (۴۶۹ دلار در محدوده مدارس) مواجه خواهند شود.

دوره نمره منفی دوبرابر از جمعه ۳۰ سپتامبر تا دوشنبه ۳ اکتبر خواهد بود.

منبع: یاهو


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه