وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » جریمه از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است؛ قوانین کمتر شناخته‌ رانندگی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1402/02/16 - 13:15

جریمه از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است؛ قوانین کمتر شناخته‌ رانندگی در استرالیا

صدای استرالیا– قوانین راهنمایی و رانندگی کمتر شناخته شده‌ای هست که هر راننده‌ای در استرالیا باید آنها را بداند وگرنه […]

جریمه از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌تر است؛ قوانین کمتر شناخته‌ رانندگی در استرالیا

صدای استرالیا– قوانین راهنمایی و رانندگی کمتر شناخته شده‌ای هست که هر راننده‌ای در استرالیا باید آنها را بداند وگرنه با جریمه‌ای سنگین مواجه خواهد شد.

اتحادیه راه‌ها و رانندگان استرالیا به رانندگان هشدار داد که اگر سرنشین خودرو، با استفاده از گوشی موبایل حواس آنها را پرت کند، با ۳۴۴ دلار جریمه و سه امتیاز منفی مواجه خواهند شد.

البته نقض این قانون در محدوده مدارس ۴۵۷ دلار جریمه و ۴ امتیاز منفی دارد.

این شرکت بیمه‌گر به مقرره ۲۹۹ اشاره می‌کند که حاکی از تخلف در معرض دید بودن صفحه نمایش موبایل برای راننده است.

این بدان معناست که اگر مسافری در حال تماس تصویری باشد یا نمایشگر گوشی او به رو به راننده باشد، تخلف محسوب شده و مشمول جریمه خواهد بود.

اتحادیه مذکور هشدار داد: تا زمانی که نمایشگر گوشی برای راننده قابل مشاهده باشد، مقرره ۲۹۹ نقض می‌شود.

این بیمه‌گر اضافه کرد: این مقررات به این معنی است که اگر صفحه نمایش گوشی کسی که کنار راننده نشسته نیز روشن و در دید راننده باشد، تخلف است. 

پیش از این، وزارت حمل‌ونقل و جاده‌های اصلی کوئینزلند درباره قانون جاده‌ای کمتر شناخته شده دیگری که می‌تواند منجر به جریمه و سه امتیاز منفی شود، هشدار داده بود.

این وزارتخانه با بیان اینکه خوردن یا آشامیدن در حین رانندگی می‌تواند باعث حواس پرتی جدی برای رانندگان شود، در یک پست فیس‌بوکی نوشت: اگر کنترل مناسبی بر وسیله نقلیه خود نداشته باشید یا بدون توجه رانندگی کنید، تا ۵۷۵ دلار جریمه و ۳ امتیاز منفی (در کوئینزلند) در انتظارتان خواهد بود. پس حتما باید فرمان را با هر دو دست بگیرید و برای غذا خوردن، چشم‌تان را از جاده برندارید.

این وزارتخانه افزود: خوردن یا آشامیدن در حین رانندگی از نظر فنی غیرقانونی نیست، اما اگر این کار منجر به حواس پرتی راننده شود، رانندگان جریمه می‌شوند. بنابراین پلیس حق را دارد شما را کنار بکشد و اگر به این نتیجه برسد که خوردن یا آشامیدن پشت فرمان بر توانایی رانندگی شما تأثیر منفی می‌گذارد، می‌تواند شما را جریمه کند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه