وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اجتماعی » جانور دریایی عجیبی که در سواحل استرالیای غربی دیده شد

تاریخ انتشار : 1402/02/13 - 6:11

جانور دریایی عجیبی که در سواحل استرالیای غربی دیده شد

صدای استرالیا– خانواده‌ای که برای تفریح به ساحلی در فرمنتل استرالیای غربی رفته بودند، به طور اتفاقی با موجود عجیبی […]

جانور دریایی عجیبی که در سواحل استرالیای غربی دیده شد

صدای استرالیا– خانواده‌ای که برای تفریح به ساحلی در فرمنتل استرالیای غربی رفته بودند، به طور اتفاقی با موجود عجیبی روبه‌رو شدند که از آب به ساحل افتاده بود.

به گفته مردی که این موجود را در ساحل باترز پیدا کرد، حیوان مذکور بدنی سفید و درشت داشته و به نظر می‌رسید که بال یا باله ندارد ولی دهان و آب‌شش دارد.

تصویری از این موجود عجیب را در یکی از گروه‌های فیس‌بوک محلی با این شرح منتشر شده است: اصلا نمی‌دانیم این چه موجودی است.

این افراد عکس این جانور دریایی را کنار پاهای خود منتشر کرده‌اند تا اندازه آن را نشان بدهند.

کاربران فیس‌بوک نیز نظرات مختلفی درباره آن نوشته‌اند و اکثرا نمی‌دانستند که چه جانوری است. برخی حتی به شوخی نوشته‌اند که کودک یک موجود فضایی است.

اما در میان نظرات، برخی حدس‌های علمی هم دیده می‌شد که به نوعی سفره‌ماهی برقی اشاره می‌کرد.

از جمله یکی از کاربران نوشت: این یک سفره ماهی تابوتی (Coffin ray) یا هوش‌بر ماهی است که می‌تواند حسابی به شما شوک وارد کند.

دیگری با تایید این نظر اشاره کرد: به نظر می‌رسد که یک هوش‌برماهی (Numbfish) باشد که کمی خشک شده است. این جانور معمولا باله‌هایی دارد که آن را به شکل عدد ۸ درمی‌آورد.

لارنس کلبک، زیست‌شناس دریایی از جامعه انسانی بین‌المللی نیز تایید کرد که این جانور احتمالا یک سفره‌ماهی تابوتی یا هوش‌بر ماهی است که در صورت لمس کردن آن، می‌تواند شوک الکتریکی ایجاد کند.

وی گفت: این جانوران دم کوچکی دارند و نیش هم ندارند؛ اما می‌توانند شوک الکتریکی ایجاد کنند؛ پس بهتر است به آنها نزدیک نشوید.

کلبک افزود: شوک الکتریکی این جانوران تا ۵۰ آمپر و حداکثر پالس آنها بیش از یک کیلووات است. هرگز این حیوانات دریایی را لمس نکنید و در صورت شوک، با آرامش تا ساحل شنا کنید و از نیروهای نجات غریق کمک بخواهید.

وی با بیان اینکه سفره ماهی تابوتی مرده که در ساحل باترز پیدا شده، احتمالا دیگر خطری ندارد، تاکید کرد: اما همچنان توصیه می‌کنم که از دست زدن به جانوران دریایی که به ساحل افتاده‌اند، خودداری کنید؛ زیرا برخی از موجودات (از جمله ناوچه پرتغالی) حتی پس از مرگ هم می‌توانند نیش بزنند.

منبع: یاهو


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه