وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » توصیه کارشناسان پس از انتشار یک عکس: سگ‌تان را سر ظهر بیرون نیاورید

تاریخ انتشار : 1401/11/16 - 3:52

توصیه کارشناسان پس از انتشار یک عکس: سگ‌تان را سر ظهر بیرون نیاورید

صدای استرالیا– انتشار تصویر زوجی که در روزی داغ در بوندای، سگ‌شان را برای قدم زدن همراه خود برده‌اند، انتقاد […]

توصیه کارشناسان پس از انتشار یک عکس: سگ‌تان را سر ظهر بیرون نیاورید

صدای استرالیا– انتشار تصویر زوجی که در روزی داغ در بوندای، سگ‌شان را برای قدم زدن همراه خود برده‌اند، انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخته است.

در این عکس که در یک گروه محلی فیس‌بوک منتشر شده، سگ در حال راه رفتن روی سنگفرش بتنی پیاده‌رو دیده می‌شود، در حالی که به نظر می‌رسد هیچ گونه محافظی در برابر گرما روی پنجه‌ پاهاش ندارد.

در توضیح این عکس نیز نوشته شده بود: اگر می‌خواهید الان با سگ‌تان به پیاده‌روی بروید (در اواسط روز و در دمای مثبت ۳۰ درجه سانتی‌گراد) حتما به نشانه همبستگی با او با پای برهنه بروید. راه رفتن در خیابان‌های داغ برای این سگ‌ها دردآور است.

این عکس ناراحت کننده به سرعت با موجی از نظرات و انتقادات مواجه شد و بسیاری از کاربران، صاحبان سگ یاد شده را به دلیل بی‌توجهی به خطر سنگفرش داغ در تابستان، سرزنش کردند.

بتی چان، مشاور دامپزشکی در شرکت بهداشت حیوانات خانگی  PetSureگفت: افراد زیادی در تابستان مرتکب این اشتباه می‌شوند. این کار می‌تواند منجر به سوختگی دردناک در پنجه‌های سگ شود.

وی افزود: سنگفرش داغ می‌تواند موجب درد و ناراحتی در پنجه‌های سگ شود و در برخی موارد، سطح داغ حتی می‌تواند پنجه‌های سگ را بسوزاند.

به گفته وی، آسیب کف پنجه سگ‌ها بر اثر داغی سنگفرش آثار طولانی مدت زیادی ندارد؛ اما روند بهبودی آن می‌تواند برای حیوان دردناک باشد. این روند بسته به شدت سوختگی ممکن است تا هفته‌های طول بکشد.

بتی چان که با اپلیکیشن بیمه حیوانات خانگی GapOnly  نیز همکاری می‌کند، به صاحبان سگ توصیه کرد که بین ساعت ۱۲ تا ۲ ظهر که گرم‌ترین ساعات روز است، از بیرون رفتن با سگ پرهیز کنند و حتما قبل از بیرون رفتن، میزان داخلی سطح زمین را نیز بررسی کنند.

وی گفت: اگر نمی‌توانید دست خود را برای چند ثانیه روی زمین نگه دارید، یعنی که گرمای سطح زمین برای  پنجه‌های حیوان خانگی شما بیش از حد است.

البته سنگفرش داغ تنها مشکل حیوانات خانگی در فصل تابستان نیست و به گفته بتی چان، گرمازدگی سگ‌ها نیز در استرالیا رو به افزایش است.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه