وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » توصیه اداره مالیات استرالیا: حساب سوپرانوئیشن خود را کنترل کنید

تاریخ انتشار : 1399/03/12 - 12:23

توصیه اداره مالیات استرالیا: حساب سوپرانوئیشن خود را کنترل کنید

دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس - اداره ماليات استراليا به مردم توصیه کرد تا حساب صندوق ذخیره بازنشستگي موسوم به سوپر انوئیشن خود را بررسی كنند تا از پرداخت سهم توسط كارفرمايان خود اطمينان حاصل كنند.


دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس – اداره مالیات استرالیا به مردم توصیه کرد تا حساب صندوق ذخیره بازنشستگی موسوم به سوپر انوئیشن خود را بررسی کنند تا از پرداخت سهم توسط کارفرمایان خود اطمینان حاصل کنند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند ثبت در فیش حقوقی به این معنی است که کارفرما سهم خود از صندوق بازنشستگی آنها را پرداخت کرده است، اما فیش حقوقی تنها یک سند کاغذی است. کارفرما از نظر قانونی باید سهم صندوق بازنشستگی کارمندان خود را در بازه زمانی حداکثر چهار هفته‌ای پرداخت کند که آخرین آن ۲۸ آوریل ۲۰۲۰ بود.

تنها راه برای اطمینان از پرداخته شدن این پول بررسی موجودی حساب صندوق ذخیره بازنشستگی است. در سال مالی گذشته اداره مالیات استرالیا به حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار مورد گزارش درباره عدم پرداخت یا پرداخت دیرهنگام سهم صندوق بازنشستگی رسیدگی کرد و متوجه ۵۳۲ میلیون دلار سهم پرداخت نشده از سوی کارفرمایان شد. در بعضی از موارد از یک کارفرما چندین شکایت وجود داشت.

اداره مالیات استرالیا این آمار و ارقام را بخشی ناچیز از تخلفات کارفرمایان می‌داند از این رو برای شناسایی تخلف‌های بیشتر از سوی کارفرمایان به گزارش کارمندان اتکا کرده است، اما بسیاری از آنها متوجه تخلف کارفرمای خود نمی‌شوند.

به گفته سخنگوی اداره مالیات، با توجه به شرایط اقتصادی دشواری که همه‌گیری کرونا ایجاد کرده است، کارفرمایانی که توانایی پرداخت به موقع سهم خود از صندوق بازنشستگی کارمندان را ندارند، بهتر است هرچه سریعتر اظهارنامه تضمین پرداخت سهم را به اداره مالیات تحویل دهند.

چه می‌توان کرد؟

اگر واجد شرایط پرداخت صندوق پس‌انداز بازنشستگی هستید باید بلافاصله موجودی حساب صندوق خود را بررسی کنید تا از درستی میزان پرداخت شده از سوی کارفرما اطمینان حاصل کنید. این مبلغ باید دست کم ۹ درصد از حقوق شما باشد.

مهلت پرداخت سهم صندوق پس‌انداز توسط کارفرما از این قرار است:

۲۸ آوریل: برای کار در بازه زمانی اول ژانویه و ۳۱ مارس

۲۸ جولای: برای کار در بازه زمانی اول آپریل تا ۳۰ ژوئن

۲۸ اکتبر: برای کار در بازه زمانی اول جولای و ۳۰ سپتامبر

۲۸ ژانویه: برای کار در بازه زمانی اول اکتبر و ۳۱ دسامبر

کارمندانی که متوجه تخلف کارفرما در پرداخت این سهم می‌شوند باید با او تماس گرفته و زمان قانونی پرداخت را به او گوشزد کنند و درباره نام صندوق، مبلغ پرداختی و تاریخ پرداخت از کارفرما پرس و جو کنند.

ورشکستگی

در شرایط بحرانی اقتصادی مرتبط با همه‌گیری کرونا، بسیاری از کسب و کارها به دنبال اعلام ورشکستگی داوطلبانه و یا پایان فعالیت خود هستند. در صورت وقوع چنین شرایطی، کارمندانی که سهم صندوق بازنشستگی خود را دریافت نکرده‌اند در اولویت پرداخت قرار می‌گیرند. در چنین شرایطی نیز ضروری است از تخلف کارفرما در پرداخت سهم ذخیره بازنشستگی خود مطلع باشید.

اداره مالیات می‌گوید پرداخت حقوق‌ها و سهم صندوق بازنشستگی کارمندان نسبت به پرداخت به دیگر  طلبکاران در اولویت دارد. درصورتی که کسب و کاری درحال انحلال باشد، مسئولیت تامین قروض با منحل کننده است و کارمندان باید با آنها تماس گرفته و آنها را از بدهی‌های موجود مطلع سازند.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه