وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اخبار » توسط دوربین‌های ردیاب موبایل ثبت شد: هفت میلیون دلار جریمه نقدی در یک ماه

تاریخ انتشار : 1399/02/29 - 10:37

توسط دوربین‌های ردیاب موبایل ثبت شد: هفت میلیون دلار جریمه نقدی در یک ماه

صدای استرالیا- دوربین‌های جنجالی ردیاب گوشی‌های موبایل در ماه اول فعال‌سازی در نیوساوت‌ولز، بیش از هفت میلیون دلار جریمه به ثبت رسانده‌اند.

توسط دوربین‌های ردیاب موبایل ثبت شد: هفت میلیون دلار جریمه نقدی در یک ماه

صدای استرالیا– دوربین‌های جنجالی ردیاب گوشی‌های موبایل در ماه اول فعال‌سازی در نیوساوت‌ولز، بیش از هفت میلیون دلار جریمه به ثبت رسانده‌اند.

استفاده از این دوربین‌ها با هدف جریمه رانندگانی که حین رانندگی از موبایل استفاده می‌کنند، از ماه مارس برای اولین بار در جهان در نیوساوت‌ولز آغاز شده است و ۱۱ هزار و ۷۹۰ تخلف را در فاصله ماه مارس تا فوریه ثبت کرده‌اند تا درآمد حاصل از جریمه‌های رانندگی ۱۵۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

جان گراهام وزیر سایه حمل و نقل درباره افزایش جریمه‌ها می‌گوید واضح است بسیاری از رانندگان متوجه موضوع نشده‌اند. میزان جریمه‌ها قابل توجه است، ما باید رانندگان را آموزش دهیم. به گفته او باید برای دوربین‌ها نشانه گذاشته شود تا مشابه دوربین‌های سرعت، رانندگان از مکان قرارگیری آنها مطلع باشند. اما اندرو کانستنس وزیر حمل و نقل با نصب نشانه برای دوربین‌ها مخالفت کرده‌است و برنارد کارلون مدیر اجرایی مرکز ایمنی جاده‌ها نیز معتقد است بدون نشانه بودن دوربین‌ها باعث می‌شوند رانندگان نگران آن باشند که در هر مکانی ممکن است تخلف آنها ثبت شود.

جریمه تخلف از قانون استفاده از موبایل برای رانندگان پنج امتیاز منفی و جریمه‌ای ۳۴۴ دلاری برای مناطق معمولی و ۴۵۷ دلاری برای محدوده مدارس است.

براساس گزارش ۹news در ماه مارس ۱۲ هزار و ۹۹۱ جریمه به ارزش ۷ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۵۱ دلار ثبت شده‌اند که بیش از ۹۰ درصد از این جریمه‌ها توسط دوربین‌ها گرفته شده‌اند. گفته می‌شود در ماه آوریل نیز ۹ هزار تخلف دیگر و در ماه فوریه، پیش از آنلاین شدن دوربین‌ها، هزار و ۳۳۷ مورد تخلف ثبت شده‌اند.

منبع: news.com.au


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه