وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » تظاهرات پناهجویان معترض مقابل پارلمان استرالیا

تاریخ انتشار : 1398/05/08 - 12:33

تظاهرات پناهجویان معترض مقابل پارلمان استرالیا

صدای استرالیا - صدها تن از پناهجویان و مهاجران معترض، روز گذشته دوشنبه در مقابل پارلمان استرالیا در شهر کانبرا تجمع و به سیاست‌های دولت این کشور در قبال مهاجران و پناهجویان اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به شرایط برزخی خود شدند.

تظاهرات پناهجویان معترض مقابل پارلمان استرالیا

 صدای استرالیا – صدها تن از پناهجویان و مهاجران معترض، روز گذشته دوشنبه در مقابل پارلمان استرالیا در شهر کانبرا تجمع و به سیاست‌های دولت این کشور در قبال مهاجران و پناهجویان اعتراض کرده و خواستار رسیدگی به شرایط برزخی خود شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این معترضان اعلام کردند، هدف از این تظاهرات آنها جلب توجه عمومی به آینده مبهم پیش روی بسیاری از پناهجویان در استرالیا به دلیل سیاست دولت این کشور در خصوص صدور روادید موقت به جای روادید حمایتی دائمی است.
عمده این معترضان را پناهجویان و مهاجرانی از کشورهای عراق، سریلانکا، سودان، سومالی، ایران و حتی مسلمانان قوم روهینجای میانمار تشکیل می‌دادند. اکثر این پناهجویان روادید موقت سه ساله و پنج ساله صادر شده برای آنها به شرط موافقت با زندگی در حومه شهرهای بزرگ را دریافت کرده‌اند.
چنین پناهجویانی در صورتی که به کشورهایشان برگردند تا با خانواده‌هایشان ملاقات داشته باشند، روادیدشان را از دست می‌دهند.
یان رینتول، یک سخنگوی گروه موسوم به «ائتلاف اقدام برای پناهجو» گفت: شرایط این روادید موقتی هم طاقت فرسا و هم یک کابوس بروکراتیک محسوب می‌شود. تعداد زیادی از این افراد عملا در برزخی قرار گرفته‌اند که آنها را به صورت نامحدود از شرکای زندگی خود و از کودکان و همچنین برادران و خواهرانشان جدا نگه داشته است.
سیاست صدور روادید موقت برای پناجویان زمانی که دولت محافظه‌کاران در انتخابات سال ۲۰۱۳ استرالیا روی کار آمد در راستای بازداشتن پناهجویان از آمدن با قایق به استرالیا به اجرا در آمد. بر همین اساس تنها آن دسته از پناهجویانی که با قایق به استرالیا نمی‌آیند واجد شرایط روادید حمایتی دائمی می‌شوند.
این تظاهرکنندگان که تعداد آنها بالغ بر ۱۰۰۰ معترض برآورد شد، شعار می‌دادند، «هشت سال خیلی طولانی است» و «عدالت برای پناهجویان». تعداد زیادی از آنها بالغ بر ۶۵۰ کیلومتر را از شهر ملبورن برای شرکت در این تظاهرات طی کرده و به شهر کانبرا آمده بودند.

منبع: روزنامه مردم‌سالاری


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
دیدگاه کاربران کل نظرات :2
ارسال دیدگاه