وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » تظاهرات ضد واکسن در کانبرا؛ سه نفر دستگیر شدند

تاریخ انتشار : 1400/11/24 - 4:21

تظاهرات ضد واکسن در کانبرا؛ سه نفر دستگیر شدند

صدای استرالیا- در پی تجمع اعتراضی ده‌هزاری نفری مخالفان واکسیناسیون در برابر ساختمان پارلمان در کانبرا، سه نفر دستگیر شدند.


صدای استرالیا- در پی تجمع اعتراضی ده‌هزاری نفری مخالفان واکسیناسیون در برابر ساختمان پارلمان در کانبرا، سه نفر دستگیر شدند.

یکی از دستگیرشدگان که با کامیون خود از راهبند عبور کرده بود، با چندین عنوان اتهامی دستگیر شد. دو مرد دیگر نیز به اتهام برهم زدن آرامش راهی بازداشتگاه شدند.

معترضان که عمدتا مخالف واکسن اجباری بودند؛ اما در میان آنها اعضای گروه‌های دیگری نیز دیده می‌شد، پیش‌تر موجب لغو مراسم جمع‌آوری اعانه در یک نمایشگاه کتاب برای یک موسسه خیریه سلامت روان شده بودند.

هزاران نفر از تظاهرکنندگان، بدون مجوز در پارک نمایشگاه کانبرا (EPIC) تحسن کرده بودند.

شب گذشته نیز معترضان، نرده‌های جداسازی محیط پارک برای برگزاری نمایشگاه کتاب را تخریب کرده بودند.

روز یکشنبه به تجمع‌کنندگان دستور داده شد که محوطه پارک نمایشگاه را ترک کنند، تا فضا برای برگزاری نمایشگاه Royal Canberra Show آماده شود. پلیس کانبرا دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کسانی که پس از این دستور در محوطه نمایشگاهی بمانند، به عنوان خاطی قلمداد خواهند شد.

پلیس همچنین به افراد محلی هشدار داده که از جاده‌های نزدیک به EPIC و همچنین خیابان‌های نورث‌بورن و کامن‌ولث دور بمانند؛ زیرا تجمع معترضان موجب ترافیک شدید در این محدوده شده است.

البته گفته شده که معترضان عمدتا از مناطقی غیر از کانبرا هستند؛ زیرا قلمرو پایتختی یکی از بالاترین نرخ‌های واکسیناسیون را در استرالیا دارد. ۹۹ درصد از جمعیت بالای ۱۶ سال این قلمرو دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه