وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اخبار » تصمیم جنجالی ۱۰ میلیون دلاری برای جایگزینی لوگوی «ساخت استرالیا»

تاریخ انتشار : 1399/04/13 - 6:10

تصمیم جنجالی ۱۰ میلیون دلاری برای جایگزینی لوگوی «ساخت استرالیا»

صدای استرالیا- لوگوی نمادینی که برای سه دهه معرف استرالیا به کل جهان بوده است، توسط طرح جدید و چند میلیون دلاری جایگزین خواهد شد. طرح جدید با پشتیبانی و حمایت هیاتی از کارآفرینان و هنرمندان خلق شده است.

تصمیم جنجالی 10 میلیون دلاری برای جایگزینی لوگوی «ساخت استرالیا»

صدای استرالیا– لوگوی نمادینی که برای سه دهه معرف استرالیا به کل جهان بوده است، توسط طرح جدید و چند میلیون دلاری جایگزین خواهد شد. طرح جدید با پشتیبانی و حمایت هیاتی از کارآفرینان و هنرمندان خلق شده‌است.

قرار است از نماد کانگوروی «ساخت استرالیا» که در سال ۱۹۸۶ طراحی شده است، همچنان استفاده شود اما دولت قصد دارد لوگوی شاخه شاخه خود را در اولویت قرار دهد.

از نتایج تست جاده‌ای این لوگوی جدید واکنش‌های خوشایندی به دست نیامده است. نظرسنجی از مسافرانی که در مسیر خیابان‌ها لوگوی جدید را مشاهده کرده‌اند نشان داد بیشتر استرالیایی‌ها معتقدند طرح جدید شاید شیک‌تر باشد اما نماد خوبی برای معرفی استرالیا نیست و لوگوی کانگورو ارتباط بیشتری با استرالیا دارد. تعدادی از افراد نیز معتقدند لوگوی جدید بیشتر شبیه به ویروس کرونا است.

اگرچه این لوگو پیش از آغاز همه‌گیری کرونا به تایید رسیده است، اما طراحان آن امیدوارند طرحشان به واسطه دلایل نامرتبط مشهور نشود.

مالکوم تورنبول نخست‌وزیر سابق به شرکت آسترید دستور طراحی این لوگو را داده بود. تکمیل نتیجه نهایی دو سال زمان برده و ۱۰ میلیون دلار هزینه داشته است. قرار است در ابتدا لوگوی جدید در کنار لوگوی قدیمی که قدمتی ۳۴ ساله دارد، استفاده شود و بعد به مرور جایگزین آن خواهد شد. سایمون بیرمنگام وزیر تجارت استرالیا می‌گوید ما قطعا از لوگوی کانگورو حمایت می‌کنیم اما در عین حال به دنبال طرحی با رنگ‌ها و طراحی سازگارتر با فرهنگ استرالیایی هستیم.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه