وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 3 May 2024
» اجتماعی » تصاویر نگران‌کننده از شیوع مصرف موادمخدر در ملبورن

تاریخ انتشار : 1402/09/26 - 3:55

تصاویر نگران‌کننده از شیوع مصرف موادمخدر در ملبورن

صدای استرالیا- تصاویر نگران‌کننده‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد افرادی در شهر ملبورن، با سر پایین و شانه‌های آویخته، در خیابان تلو تلو می‌خورند.


صدای استرالیا- تصاویر نگران‌کننده‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد افرادی در شهر ملبورن، با سر پایین و شانه‌های آویخته، در خیابان تلو تلو می‌خورند.

تعدادی ویدیو که در صفحات شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، افرادی دیده می‌شوند که به جلو خم شده‌اند و در حالی که تلوتلو می‌خورند و آرام به جلو می‌روند، به زمین خیره شده‌اند.

در یکی از این ویدیوها، مردی که پیراهنی زردرنگ پوشیده، جلوی یک رستوران ایستاده و به پیاده‌رو خیره شده است. این مرد دو قدم به عقب برمی‌دارد و قبل از اینکه به زمین بخورد، با دست‌ها به زانو فشار می‌آورد و تعادلش را حفظ می‌کند.

در ویدیوی دیگر، مردی که کلاه به سر گذاشته و قوطی نوشیدنی در دست دارد، در یک محوطه عمومی به جلو خم شده و به جلوی پایش زل زده است. او تلاش می‌کند که قوطی را روی زمین بگذارد و بعد به آرامی کمرش را راست می‌کند و سرش را می‌مالد.

این تصاویر در حالی منتشر شده که اوایل سال جاری نیز  تصاویر و ویدیوهای نگران‌کننده‌ای در شبکه‌های اجتماعی از افراد معتاد به اشتراک گذاشته شده بود.

در یکی از آن تصاویر، افرادی که به نظر می‌رسید مواد مخدر مصرف کرده‌اند، در فاصله‌ای اندک از کودکان دیده می‌شدند. این تصویر در گروه فیس‌بوکی مربوط به فعالانی منتشر شده بود که می‌خواهند اولین مکان تزریق تحت نظارت ملبورن در ریچموند شمالی به جایی دورتر از مدرسه ابتدایی ریچموند منتقل شود.

این مکان بحث‌برانگیز را دولت دنیل اندروز در جولای ۲۰۱۹ درقالب یک طرح آزمایشی پنج ساله افتتاح کرد که هدف از آن، ایجاد فضایی امن برای مدیریت اعتیاد به مواد مخدر است.

گفتنی است که ویکتوریا در سال ۲۰۲۲ بدترین آمار یک دهه گذشته خود را در زمینه مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر با ۵۴۹ مورد فوت ثبت کرد.

گزارش پزشکی قانونی نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد هروئین از ۱۷۳ مورد در سال ۲۰۲۱ به ۲۳۰ مورد در سال ۲۰۲۲ رسیده و ۳۳ درصد افزایش یافته است. از این تعداد، ۸۰ درصد موارد مرگ و میر در شهر ملبورن رخ داده است.

به گفته جان فیتزجرالد، دانشیار جرم شناسی دانشگاه ملبورن، هروئین و مت‌آمفتامین دو ماده مخدر پر مصرف در ملبورن هستند و مواد مخدر حاوی برومازپام در خیابان‌های این شهر عرضه می‌شود.

وی گفت: افراد به بخش اورژانس مراجعه می‌کنند و مدعی می‌شوند که ماده مخدری را مصرف کرده‌اند؛ اما آزمایش خون آنها نشان دهنده مواد دیگری نیز است. به عنوان مثال، قصد مصرف زاناکس داشته‌اند؛ اما موادی که تهیه می‌کنند، حاوی مواد مخدر دیگر است.

منبع: شبکه خبری نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه