وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » ترفندهایی برای تنظیم اظهارنامه و برخورداری از کسور مالیاتی

تاریخ انتشار : 1401/03/08 - 6:49

ترفندهایی برای تنظیم اظهارنامه و برخورداری از کسور مالیاتی

صدای استرالیا- تنها یک ماه به پایان سال مالیاتی مانده و شاید فکر کنید دیگر برای سر و سامان دادن به وضعیت مالیاتی‌تان دیر شده باشد. اما هنوز هم فرصت لحظه آخری برای بیشینه کردن میزان استرداد مالیاتی باقی است.


صدای استرالیا– تنها یک ماه به پایان سال مالیاتی مانده و شاید فکر کنید دیگر برای سر و سامان دادن به وضعیت مالیاتی‌تان دیر شده باشد. اما هنوز هم فرصت لحظه آخری برای بیشینه کردن میزان استرداد مالیاتی باقی است.

در ادامه چند ترفند بیان می‌شود که می‌توانید تا قبل از رسیدن به روز سی‌ام ژوئن، آنها را به کار بگیرید و از مالیات‌تان بکاهید.

۱- جمع‌آوری اطلاعات و مدارک

برای جمع‌آوری همه اطلاعاتی که برای تنظیم اظهارنامه نیاز دارید، وقت بگذارید. از جمله رسیدها و فاکتورهای هزینه‌های مرتبط با کار و تمامی صورت‌حساب‌های بانکی و کارت اعتباری که شامل اقلام هزینه‌های مرتبط با شغل‌ که رسید یا قبض‌شان را ندارید.

اگر درباره امکان دریافت این مبالغ مطمئن نیستید، درباره آنها با مشاور مالیاتی‌تان صحبت کنید.

به یاد داشته باشید که بدون سند، نمی‌توانید درخواست کسر این مبالغ را ارایه کنید؛ بنابراین زحمت جمع‌آوری این مدارک را به جان بخرید.

همچنین اگر می‌خواهید درخواست بازپرداخت هزینه‌هایی را بکنید که هم موارد کاری و هم شخصی را شامل می‌شود (مانند استفاده از یک تلفن همراه شخصی)، باید زمان بگذارید و بخشی معقول از این هزینه‌ها را برای موارد مرتبط با کار تعیین کنید.

۲- محاسبه هزینه‌های کار از خانه

اگر در رابطه استخدامی هستید ولی از خانه کار می‌کنید؛ حالا چه گهگاه یا دایم، می‌توانید از کسور مالیاتی مربوط به هزینه‌های کار از خانه بهره‌مند شوید.

هزینه‌هایی که می‌توانید برای بازپرداخت آنها درخواست کنید، عبارتند از:

  • گرمایش، سرمایش و روشنایی
  • هزینه‌های نظافت
  • استهلاک لوازم و مبلمان دفتر کار خانگی و ابزار و تجهیزات اداری و کامپیوترها (برای اقلام بیش از ۳۰۰ دلار)
  • هزینه‌های لوازم مصرفی کامپیوتر، لوازم‌التحریر، اینترنت و تلفن
  • اقلام تجهیزات سرمایه‌های (مانند مبلمان، کامپیوترها و سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مرتبط) که کمتر از ۳۰۰ دلار ارزش داشته باشند را می‌توان فورا از مالیات کسر کرد.

و به یاد داشته باشید که هر خریدی را که اکنون انجام دهید، در اظهارنامه امسالقابل کسر است. این مساله از آنجا اهمیت دارد که فاصله بین خرید تا کسر از مالیات را به حداقل می‌رساند.

۳- به روز کردن سفرنامه یا log book

اگر از خودروتان برای امور شغلی استفاده می‌کنید، زمان آن است که از به روز بودن لاگ بوک یا سفرنامه خود مطمئن شوید و همه رسیدها، فاکتورها و سوابق سفرهای مورد نیاز برای محاسبه و اثبات ادعای‌تان را فراهم کنید.

اگر هم از روش سنت به ازای کیلومتر استفاده می‌کنید، همچنان نیاز به سوابق تمامی سفرهای کاری سال جاری خود نیاز خواهید داشت.

اداره مالیات استرالیا، امسال توجه ویژه‌ای به درخواست‌های کسر مالیات مرتبط با خودرو خواهد داشت؛ زیرا به دلیل همه‌گیری کووید، باید میزان سفرها پایین‌تر باشد. بنابراین داشتن تمامی سوابق و اسناد اهمیت خواهد داشت.

۴- ثبت میزان استفاده از تلفن همراه

اگر از موبایل شخصی‌تان برای اهداف کاری استفاده می‌کنید، می‌توانید درخواست کسر از مالیات برای استفاده‌های کاری را ارایه کنید.

مطمئن شوید که قبض‌های تلفن‌تان را دارید و نسبت استفاده کاری/شخصی مربوط به یک دوره چهارهفته‌ای را هم ثبت کنید. این نسبت برای کل سال اعمال می‌شود.

۵- انجام کمک‌های خیریه

یک پرداخت خیریه را در دستور کار بگذارید. برای کمک‌های بیش از ۲ دلار به سازمان‌های خیریه رسمی و ثبت شده که رسیدش را داشته باشید، می‌توانید درخواست کسر از مالیات ارایه دهید.

۶- پیش‌پرداخت برخی هزینه‌ها

امسال می‌توانید برای هزینه‌هایی که تمام یا بخشی از آنها مربوط به سال آینده باشد، درخواست کسر از مالیات بدهید.

بنابراین اگر پول نقد دم دست‌تان دارید، می‌توانید آن را به پیش پرداخت هزینه‌هایی مانند حق عضویت اتحادیه و اشتراک‌های حرفه‌ای و حق بیمه سالیانه اختصاص دهید.

۷- خرید کیف

اگر برای کار و حمل اسناد کاغذی یا لپ‌تاپ از کیف استفاده می‌کنید، می‌توانید درخواست کسر هزینه آن را ارایه کنید. این امکان، کیف دستی، کوله‌پشتی یا کیف اسناد (به اصطلاح سامسونت) را شامل می‌شود.

۸- پرداخت مشمول کسر از مالیات به صندوق بازنشستگی

کار دیگری که می‌توانید بکنید، سپرده‌گذاری مبلغی در صندوق بازنشستگی است.

به شرطی که کل مبلغ مشارکت شما (شامل کمک‌هایی که کارفرما از طرف شما انجام می‌دهد) از ۲۷۵۰۰ دلار تجاوز نکند، این کار می‌تواند راهی عالی برای افزایش پس انداز بازنشستگی و درخواست کسر مالیات برای سهم شخصی باشد.

البته پرداخت باید تا ۳۰ ژوئن انجام شود و باید به صندوق خود اطلاع دهید که تا زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی، پرداخت را انجام داده‌اید.

صندوق بازنشستگی یا حسابدار شما می‌تواند در مورد نحوه تکمیل فرم شما را راهنمایی کند. یک فرم استاندارد نیز به این منظور در وب سایت اداره مالیات استرالیا وجود دارد.

۹- کسر زیان‌های سرمایه‌ای از عایدی سرمایه

اگر سهام یا هر نوعی از سرمایه‌گذاری دارید که می‌دانید دارای عایدی است، به پرتفوی سرمایه‌گذاری خود نگاهی بیندازید و سایر دارایی‌هایی را که زیان‌ده هستند، شناسایی کنید.

این زیان سرمایه‌ای می‌تواند مالیات بر عایدی سرمایه‌تان را جبران کند.

البته باید در این زمینه دقت کنید. زیرا اداره مالیات در اینباره باره فروش واش (Wash sales) سختگیری می‌کند.

فروش واش به معنی فروش یک دارایی از جمله سهام پیش از پایان سال و خرید دقیقا همان دارایی بعد از پایان سال مالی است.

اداره مالیات این خرید و فروش را مشمول تلاش برای فرار مالیاتی می‌داند و علاوه بر اعمال جرایم، مزایای مالیاتی فرد متخلف را لغو می‌کند.

منبع: یاهو فایننس


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه