وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » تراموای سیدنی کُندترین و گران قیمت‌ترین تراموای جهان

تاریخ انتشار : 1398/10/01 - 13:12

تراموای سیدنی کُندترین و گران قیمت‌ترین تراموای جهان

صدای استرالیا- یک هفته از آغاز به کار تراموای سیدنی می‌گذرد و در این مدت لقب کُندترین تراموی موجود در […]

تراموای سیدنی کُندترین تراموای جهان

صدای استرالیا- یک هفته از آغاز به کار تراموای سیدنی می‌گذرد و در این مدت لقب کُندترین تراموی موجود در جهان را تصاحب کرده است.

تراموای سیدنی که ۲٫۹ میلیارد دلار برای ساخت آن هزینه شده با سرعت ۱۱ کیلیومتر در ساعت حرکت می‌کند و این در حالی است که یک انسان بالغ می‌تواند با سرعت ۹٫۶ کیلیومتر در ساعت بدود و یا آنکه سرعت فعلی تراموای سیدنی اندکی بیشتر از سرعت کالسکه‌هایی است که در زمان حضور اسب ها در خیایان های این شهر مردم را جا به جا می کردند.

کریس مینس، سخنگوی حمل و نقل حزب کارگر نیوساوت ولز، در این رابطه می‌گوید: تراموای سیدنی بطور میانگین فاصله «رندویک» تا «سیرکولار کی» را در ۵۸ دقیقه طی می‌کند و این دو برابر مدت زمانی است که می توان‌با اتوبوس این مسیر را پیمود.

در سند حمل و نقل نیوساوت ولز مربوط به سال ۲۰۱۳ در خصوص تراموی سیدنی، درباره یک سفر قابل اعتماد و با فاصله زمانی کم که در مدت ۱۵ دقیقه مسیر «رندویک» تا مرکز سیدنی را پیموده و در مدت ۳۴ دقیقه نیز از “رندویک” به “سیرکولار کی” برود، وعده داده شده بود.

 

 

اما با این وجود تراموی سیدنی هم اکنون با سرعت ۱۱ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و این در حالی است که یک کالسکه با سرعت ۶٫۴ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و اگر اسب با سرعت بدود این سرعت افزایش می‌یابد.

با این حساب تراموی سیدنی در یک ساعت فقط ۴ کیلومتر سریعتر از اسب و کالسکه‌های سنتی که در سال ۱۸۶۱ در سیدنی حضور داشتند حرکت می‌کند.

از سوی دیگر با توجه به آنکه یک انسان بالغ می تواند با سرعت ۹٫۶ کیلومتر بدود، برخی می‌گویند که بهتر است از تراموا پیاده شده و با دویدن مسافت مورد نظر را پیمود چون به این صورت سریعتر می‌توان به مقصد رسید.

بر اساس اطلاعات موجود تراموی سیدنی کُندتر از تراموی ملبورن است که سرعت میانگین آن ۱۶ کیلومتر در ساعت است. البته در مرکزی تجاری شهر سرعت آن به ۱۱ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در مقایسه با ترامواهای دیگر

تراموای ملبورن (Yarra) در سال ۱۸۸۴ شروع به کار کرده اما با این وجود از تراموی سینی سریعتر است.

تنها تراموای موجود در جهان که از تراموی سیدنی کُندتر است، تراموی “ال‌پاسو” در تگزاس  است که ۴۶ سال قدمت دارد. این تراموا از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۴ مشغول به کار بوده و با سرعت میانگین ۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرد.

هم اکنون تراموای بالتیمور در مریلند آمریکا با سرعت ۳۸٫۶ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

سرعت میانگین تراموای سان فرانسیسکو ۵۶ کیلومتر در ساعت است و در کشور دانمارک نیز تراموا با سرعت ۵۶٫۷ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

کریس مینس می‌گوید: تراموای سیدنی کندترین و گران قیمت‌ترین تراموای موجود در جهان است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , زندگی در استرالیا
ارسال دیدگاه