وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اخبار » تخفیف مالیاتی ۱۰۸۰ دلاری در انتظار میلیون‌ها استرالیایی‌

تاریخ انتشار : 1399/04/31 - 6:13

تخفیف مالیاتی ۱۰۸۰ دلاری در انتظار میلیون‌ها استرالیایی‌

دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس – با پایان یافتن سال مالی بسیاری از استرالیایی‌ها اظهارنامه‌های مالیاتی خود را در شرایطی تحویل داده‌اند که با افزایش بازپرداخت‌ها و تخفیف‌های مالیات بر درآمد به واسطه همه‌گیری کووید-19، بازپرداخت قابل توجهی انتظارشان را می‌کشد.


دفتر خدمات حسابداری ایتکس پلاس – با پایان یافتن سال مالی بسیاری از استرالیایی‌ها اظهارنامه‌های مالیاتی خود را در شرایطی تحویل داده‌اند که با افزایش بازپرداخت‌ها و تخفیف‌های مالیات بر درآمد به واسطه همه‌گیری کووید-۱۹، بازپرداخت قابل توجهی انتظارشان را می‌کشد.

علاوه بر متقاضیان دورکاری و افرادی که به واسطه درآمد کم متقاضی دریافت مبالغ زیاد از اداره مالیات هستند، درحدود ۴٫۳ میلیون پرداخت‌کننده مالیات ۱۰۸۰ دلار تخفیف مالیاتی دریافت خواهند کرد.

اگر به خاطر ندارید تخفیف مالیاتی ۱۰۸۰ دلاری چیست، طرحی است که در سال ۲۰۱۹ توسط دولت ائتلافی به عنوان بخشی از طرح تحولات مالیات بر درآمد ارائه شد. براساس این طرح درحدود ۱۰ میلیون استرالیایی مبالغی از این تخفیف مالیاتی را دریافت خواهند کرد.

تخفیف مالیاتی به معنی دریافت ۱۰۸۰ دلار اضافه‌تر نیست، بلکه به این معنی است که از درآمد مشمول مالیات افراد تا اندازه جبران این مبلغ، چشم‌پوشی خواهد شد.

به گفته جاش فرایدنبرگ، رئیس خزانه داری استرالیا، براساس این طرح از سال گذشته میزان تخفیف مالیاتی افراد کم درآمد و درآمد متوسط افزایش پیدا کرد تا افراد مجرد ۱۰۸۰ دلار و زوج‌ها ۲۱۶۰ دلار تخفیف مالیاتی دریافت کنند، به بیانی دیگر بتوانند بخش بیشتری از درآمد خود را بدون کم شدن مالیات از آن حفظ کنند.

بر این اساس، افرادی که درآمد آنها حداکثر ۳۷ هزار دلار است، تخفیف مالیاتی آنها حداکثر ۲۵۵ دلار خواهد بود. گروه بعدی افرادی با حداکثر درآمد ۹۰ هزار دلاری هستند که حداکثر تخفیف مالیاتی آنها نیز ۱۰۸۰ دلار خواهد بود و افرادی که میزان درآمدشان ۴۸ هزار تا ۹۰ هزار دلار است تخفیف مالیاتی کامل را دریافت خواهند کرد. همچنین افرادی که بیش از ۱۲۶ هزار دلار درآمد دارند نیز تخفیف مالیاتی ۱۰۸۰ دلاری را دریافت خواهند کرد، اما نرخ تخفیف در ازای هر دلار از درآمد فرد که بالاتر از ۹۰ هزار دلار باشد، سه سنت کاهش خواهد داشت.

سال گذشته استرالیایی‌ها از این تخفیف مالیاتی برای بهبود وضعیت مالی خود استفاده کردند. براساس نتایج پژوهش اچ آر بلاک، ۳۱ درصد از استرالیایی‌ها از این مبلغ برای پرداخت قبوض برق و آب استفاده کردند. ۳۱ درصد از آنها مبلغ را مستقیم در بانک گذاشتند و ۲۰ درصد از آنها بدهی‌هایی مانند مابقی وام خودروی خود را تسویه کردند. این انتظار وجود دارد که میانگین مبلغ بازگشت مالیات در سال ۲۰۲۰ به واسطه شیوع کووید-۱۹ و اجرای طرح جبران مالیاتی که بخش کمتری از درآمد افراد را مشمول مالیات می‌کند، صدها هزار دلار افزایش پیدا کند.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه